تصفیه فاضلاب کشتارگاه(مشاوره رایگان)

Capture - تصفیه فاضلاب کشتارگاه

SLAUGHTERHOUSES 300x300 - تصفیه فاضلاب کشتارگاه

تصفیه فاضلاب کشتارگاه دام و طیور؛ فاضلاب کشتارگاه حاوی مقادیر زیادی خون، چربی، مو و پشم می باشد. بار آلی این فاضلاب کشتارگاه به دلیل وجود مقادیر زیادی از مواد آلی، بسیار بالاست. در واقع می توان گفت مهم ترین مساله در تصفیه فاضلاب کشتارگاه دام، وجود مقدار زیادی از مواد آلی در این فاضلاب می باشد. در واقع تمام بار آلی موجود در جریان ورودی شامل اوره، چربی، خون، مواد معلق، پروتئین محلول، دانه و مواد کلوئیدی می باشد. به دلیل بالا بودن بار آلی فاضلاب کشتارگاه، تخلیه ی این فاضلاب به آب های سطحی مشکلات زیست محیطی زیادی ایجاد می نماید. همچنین وارد کردن فاضلاب کشتارگاه به تصفیه خانه های فاضلاب شهری که بار آلی ورودی آن ها تا این حد بالا نیست، موجب بروز مشکلاتی در عملکرد فرآیند تصفیه می شود.

مشخصات عمومی فاضلاب کشتارگاه ها

  • COD          ۴۰۰۰-۲۵۰۰ mg/L
  • BOD        ۲۵۰۰ -۱۵۰۰ mg/L                    
  •     ۵/pH                      ۸/۵-۶
  •   TSS         ۱۰۰۰-۱۵۰۰ mg/L     

فاضلاب صنعتی کشتارگاه از موارد زیر تشکیل می گردد:

  1.   غلظت بالای COD و BOD ناشی از فاضلاب مرحله ذبح
  2.   فاضلاب مراحل اولیه کشتار
  3.  فاضلاب بوجود آمده از خونابه، ذرات چربی و مواد جامد  
  4. فاضلاب حاوی مواد جامد و مواد شناور
  5. فاضلاب ناشی از شستشوی تجهیزات و سالن ها
  6. فاضلاب شستشوی سکوی باربری و کف کامیون 

SBR 300x300 - تصفیه فاضلاب کشتارگاه

روش های تصفیه

روش های متداولی که به منظور تصفیه بیولوژیکی فاضلاب کشتارگاه استفاده می شوند عموما شامل فرآیند های بی هوازی و فرآیند های هوازی (مانند لجن فعال، صافی چکنده و … ) می باشند. مراحل فیزیکی و شیمیایی تصفیه نیز عموما شامل استفاده از چربی گیر، دانه گیر، آشغالگیر ریز، ته نشینی، انعقاد و لخته سازی و یا حتی فیلتراسیون می باشد. با توجه به اینکه برای تصفیه بیولوژیکی از چه روشی استفاده می شود، مراحل تصفیه بیولوژیکی نیز متفاوت می باشد.

روش تصفیه مورد استفاده به منظور تصفیه فاضلاب کشتارگاه، همانند تصفیه سایر فاضلاب ها، به کیفیت فاضلاب ورودی و استاندارد خروجی بستگی دارد. لذا ممکن است برخی از واحد های فوق حذف شوند و یا واحد های جدیدی نیز به آن ها اضافه گردد.

epo wastewatertreatment - تصفیه فاضلاب کشتارگاه

برای مثال در صورت استفاده از واحد انعقاد و لخته سازی باید به چند نکته توجه نمود. به منظور انعقاد و لخته سازی، می توان از روش های شیمیایی و الکتریکی استفاده کرد. منتهی مقدار لجن تولیدی از روش الکتریکی، نسبت به روش شیمیایی بسیار کمتر است. همچنین در واحد انعقاد و لخته سازی، عموما تغییرات محسوسی در pH  فاضلاب ایجاد می شود. لذا می بایست پس از این واحد، واحدی به منظور تنظیم pH فاضلاب قرار داد. همچنین در صورت استفاده از روش بی هوازی به منظور تصفیه بیولوژیکی، اهمیت استفاده از واحد تنظیم pH افزایش می یابد.

به طور کلی می توان گفت مهم ترین نکته در تصفیه فاضلاب کشتارگاه دام، کاهش بار آلی آن پس از تصفیه می باشد تا از آثار مخرب آن به دلیل آلودگی بالا جلوگیری شود. به همین دلیل در تصفیه فاضلاب کشتارگاه ها از روش های بیولوژیکی دو مرحله ای استفاده می شود.

 

امکان استفاده مجدد از پساب تصفیه فاضلاب کشتارگاه دام و طیور

با تصفیه فاضلاب صنعتی کشتارگاه ها علاوه بر دستیابی به استاندارد های سازمان حفاظت محیط زیست شما قادر خواهید بود از این آب جهت شست و شوی کارگاه خود و همچنین آبیاری فضای سبز استفاده نمایید.

گروه صنعتی رایمون با بهره گیری از فرآیندهای نوین و با تکیه بر دانش و تجربه متخصصین خود سازنده برترین پکیج های تصفیه فاضلاب کشتارگاه می باشد.

جهت کسب اطلاع از قیمت پکیج مورد نظر با ما تماس بگیرید.
۰۲۱-۴۴۱۷۹۴۵۵

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید