تصفیه فاضلاب صنایع رنگ و رزین و استفاده مجدد مطابق استانداردهای تعیین شده از سوی دستگاه های نظارت و جلوگیری از آلایندگی محیط زیست.

raymon resin industry wastewater4 - تصفیه فاضلاب صنایع رنگ و رزین

تصفیه فاضلاب صنایع رنگ و رزین

مصرف آب در صنایع رنگ و رزین بسیار بالا می باشد و این موضوع باعث می شود تا فاضلاب تولیدی در این صنایع نیز بالا باشد. میزان آلایندگی در فاضلاب در این صنایع بسیار بالا می باشد و باعث تخریب محیط زیست می گردد، در نتیجه قبل از دفع آن باید مطابق با استاندارد های سازمان محیط زیست تصفیه و سپس دفع گردد. عمده استاندارد های مورد نظر به منظور تصفیه فاضلاب در این صنایع، استاندارد های شهرک های صنعتی و آبیاری فضای سبز می باشد.

 

Raymon resin industry wastewater1 - تصفیه فاضلاب صنایع رنگ و رزین

آشغالگیر

آشغالگیر، فرآیندی فیزیکی در حذف جامدات بزرگ مانند پلاستیک ها و … از فاضلاب می باشد و به عنوان یک فرآیند تصفیه اولیه در ورودی تصفیه خانه های آب و فاضلاب در نظر گرفته می شود. آشغالگیر ها به دو دسته مکانیکی و دستی تقسیم می شوند، در آشغالگیر مکانیکی فرآیند جداسازی و تخلیه زباله های جمع آوری شده با استفاده از الکترو موتور ها، تسمه نقاله و … انجام می شود در حالی که در آشغالگیر دستی به اینگونه نمی باشد.

 

 

raymon resin industry wastewater2 - تصفیه فاضلاب صنایع رنگ و رزین

انعقاد و لخته سازی

انعقاد و لخته سازی یکی از فرآیند های موثر در صنعت تصفیه آب و فاضلاب می باشد. به منظور کاهش جامدات معلق و کاهش بار آلی فاضلاب، بهره گیری از این فرآیند امری اجتناب ناپذیر است. سولفات آلومینیوم، کلرید آلومینیوم، آلومینات سدیم، سولفات آهن، کلرید آهن و پلی الکترولیت ها عمده مواد منعقد کننده مصرفی در صنعت آب و فاضلاب می باشد. مواد منعقد کننده با جامدات معلق تشکیل کمپلکس می دهند که به این فرآیند لخته سازی می گویند و سپس با در نظر گرفتن فرآیند ته نشینی آلاینده ها حذف می گردند.

 

 

raymon resin industry wastewater3 - تصفیه فاضلاب صنایع رنگ و رزین

فرآیند بیولوژیکی

تصفیه بیولوژیکی فرآیند تجزیه ترکیبات و آلاینده های آلی توسط میکروارگانیزم ها در فاضلاب می باشد که به دو بخش هوازی و بی هوازی تقسیم می شود. در تصفیه بیولوژیکی هوازی، با هوادهی فاضلاب میکروارگانیزم ها، ترکیبات آلی را تجزیه می کنند، در حالی که در فرآیند بی هوازی، میکروارگانیزم ها  در غیاب اکسیژن هوا ترکیبات آلی را تجزیه می کنند. به فرآیند های EAAS، MBBR، IFAS، MBR فرآیند هوازی و ABR، UASB، UABR فرآیند بی هوازی هستند.

 

مطالب مرتبط در زمینه  تصفیه فاضلاب صنایع رنگ و رزین:

پکیج فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب

تصفیه خانه فاضلاب

تصفیه فاضلاب صنعتی

نوشته های مفید در زمینه تصفیه فاضلاب صنایع رنگ و رزین:

تصفیه فاضلاب صنایع هسته ای

فاضلاب صنایع نوشابه و آب میوه

تصفیه فاضلاب صنایع کاغذ سازی

 فاضلاب قالیشویی

فاضلاب کارواش

حذف مواد دارویی از پساب تصفیه خانه فاضلاب

تصفیه فاضلاب کارواش

تصفیه فاضلاب صنایع فولاد و آبکاری

تصفیه فاضلاب صنایع دامداری و کشاورزی

تصفیه فاضلاب صنایع غذایی و لبنی

تصفیه فاضلاب صنایع پتروشیمی

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید