پکیج تصفیه فاضلاب خانگی گروه صنعتی رایمون

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی با استفاده از تکنولوژی های مدرن به منظور، بازیابی فاضلاب و تصفیه فاضلاب های شهرک های مسکونی، صنعتی، بیمارستان ها، کارخانجات و … و استفاده مجدد به ویژه مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز بسیار حائز اهمیت می باشد. گروه صنعتی رایمون طراح و سازنده انواع پکیج های پلی اتیلن و فلزی فاضلاب می باشد. این شرکت ارائه دهنده راهکارهای بیولوژیکی به منظور حل مشکلات عدیده زیست محیطی ناشی از فاضلاب های شهرک های مسکونی، صنعتی، بیمارستان ها، کارخانجات و … بوده. و آمادگی خود را جهت همکاری با کارفرمایان محترم اعلام می دارد.

بازیابی پساب/ چرا فاضلاب تصفیه می شود ؟

فاضلاب تصفیه نشده باعث خسارات عمده­ای به محیط زیست و سلامت انسان می­شود­. بنابراین همیشه باید فاضلاب به منظورهای زیر تصفیه شود:

  • کاهش بیمارهای مرتبط با مواد دفعی
  • کاهش آلودگی­های آب و پیامدهای مضر آن برای موجودات آبزی

فقط در صورتی که میزان رقیق سازی موجود در منابع آب پذیرنده خیلی زیاد باشد(> 500) می­توانیم با رعایت ملاحظات خاصی فاضلاب تصفیه نشده را تخلیه کنیم. برای مثال، شهر ماناوس (جمعیت آن در سال۲۰۰۰ برابر۴/۱میلیون بوده است) در ناحیه آمازون برزیل واقع شده است. فاضلاب خام این شهر بداخل رود Rio Negro، که یک رود فرعی از رودخانه آمازون می باشد (با دبی m3/s30000) تخلیه می­شود. رقیق سازی موجود بسیار بسیار بیشتر از ۵۰۰ است و بنابراین آلودگی به وجود آمده قابل چشم پوشی است.

منشاء و ترکیب فاضلاب خانگی

فاضلاب خانگی آبی است که قبلا به وسیله اجتماع استفاده شده و حاوی همه­ ی موادی است که در طی استفاده به آب اضافه شده است. بنابراین از فاضلاب انسانی (ادرار و مدفوع)،آب استفاده شده برای شستشوی توالتها و فاضلاب حاصل از شستشو که فاضلاب ناشی از نظافت شخصی، رختشورخانه ها، تهیه غذا و تمیز کردن ظروف آشپزخانه می­ باشد تشکیل شده است.

domestic sewage - پکیج فاضلاب

ویژگی و بازیابی پساب

فاضلاب تازه مایع کدر خاکستری رنگ می­باشد که بوی خاک می­دهد اما زننده نیست. محتوای مواد شناور بزرگ و جامدات معلق (از قبیل مدفوع، تکه­ های پارچه، ظروف پلاستیکی، پوشال ذرت)و مواد معلق کوچکتر (مانند مواد مدفوعی معلق، کاغذ، زائدات سبزیجات)و جامدات خیلی ریز کلوئیدی (بعبارت دیگر غیرقابل ته نشین) سوسپانسیون است. و همچنین آلایندهایی که در محلول واقعی هستند دارا می باشد. فاضلاب دارای ظاهر ناخوشایند و حاوی ارگانیسمهای بیماریزا می­ باشد. مقدار اکسیژن محلول فاضلاب در مناطق گرم به طور سریع کم میشود و بنابراین کهنه یا عفونی می شود. فاضلاب عفونی بوی زننده(معمولاًسولفید هیدروژن)دارد.

حتما بخوانید: پارامترهای موثر در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

مزایای استفاده از پکیج فاضلاب:

  1.  دارا بودن قابلیت حمل و جابجایی
  2.  قابل ارتقاء بودن در صورت تغییرات
  3.  شکل ظاهری مناسب و حجم کم
  4. سهولت بهره برداری و نگهداری
  5. مصرف انرژی پایین تر نسبت به تصفیه خانه بتنی
  6. دارا بودن تمام واحدها و تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه فاضلاب

ساخت و اجرا پکیج تصفیه فاضلاب خانگی رایمون

راکتور بافلدار بی هوازی (ABR) نوعی از راکتورهای بی هوازی تصفیه فاضلاب با سرعت بالاست که در آن فاضلاب با عبور از از میان تعدادی اتاقک به صورت پایین رونده و بالا رونده تصفیه می گردد. هر اتاقک از دو بخش پایین رونده و بالا رونده تشکیل شده که معمولا حجم وعرض بخش بالارونده ۳ برابر بخش پایین رونده منظور می گردد. به دلیل ویژگی های هیدرولیکی خاص این نوع راکتور زمان ماند جامدات در راکتور (SRT)  بیشتر از زمان ماند هیدرولیکی (HRT) آن است. این فرآیند بسیار مناسب جهت استفاده در پکیج تصفیه فاضلاب خانگی می باشد.

به عبارت دیگر ویژگی خاص هیدرولیکی سامانه باعث جداسازی زمان ماند هیدرولیکی و زمان ماند جامدات شده و به این طریق تصفیه مناسب فاضلاب در زمان ماند کم حاصل می گردد. به منظور بالابردن راندمان ته نشینی در این اتاقک ها تا سطح ۷۵ تا ۸۰ درصدی ، جلوگیری از خروج فلاک های بیولوژیکی و تسریع در تشکیل پتوی لجنی از سازه های سوپرلاملای لانه زنبوری که فاضلاب به صورت جریان بالارونده از آنها عبور میکند استفاده شده است. در مراحل نهایی راکتور، به منظور رشد ارگانیزم های بی هوازی فاضلاب از دو عدد اتاقک فیلتردار که از مدیاهای خام پلاستیکی تشکیل شده است عبور میکند.

Capture compressed - پکیج فاضلاب

فاضلاب در تماس با لایه بیومس به وجود آمده روی سطوح این مدیاها، مواد مغذی اش گرفته شده و می تواند راندمان حذف BOD را تا ۸۰ درصد ارتقا دهد. شرکت زیست آب پژوهش سازنده پکیج تصفیه فاضلاب با اتکا به دانش روز و استفاده از آخرین فناوری محلی برای تصفیه فاضلاب توانسته با قیمت بسیار پائین تر و کیفیت خروجی بسیار بالاتر آماده ارائه خدمات به تمامی ارگان های دولتی خصوصی و روستاییان گرامی هی باشد.

نحوه ساخت

پکیج های تصفیه فاضلاب در دو مدول بتنی و پلی اتیلن ساخته می شود که ابعاد و نوع مدول بر اساس بعد جمعیتی، میزان زمین در دسترس و … تعیین می گردد.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب به روش ABR

  • عدم نیاز به هر گونه انرژی الکتریکی و فسیلی
  • دارای قابلیت حمل و نقل و جابه جایی
  • زمین مورد نیاز بسیار کم
  • حجم پایین مخزن
  • عدم وجود هرگونه بوی زائد و ناخوشایند در محل
  • پایداری بالا نسبت به شوک های هیدرولیکی و سمی ورودی
  • بهره برداری طولانی بدون نیاز به دفع لجن
  • تولید لجن با خواص ته نشینی مناسب

کلیه مراحل از قبیل طراحی، ساخت، حمل و اجرای پکیج های تصفیه فاضلاب خانگی توسط شرکت زیست آب پژوهش انجام می شود.

Capture compressed 1 - پکیج فاضلاب

گارانتی و خدمات پس از فروش

پکیج تصفیه فاضلاب ABR این شرکت دارای گارانتی کامل یک ساله و خدمات پس از فروش به مدت ۱۵ سال می باشد.

شرایط همکاری

شرکت زیست آب پژوهش آماده همکاری جهت طراحی ، ساخت، مشاوره و فروش پکیج برای کلیه ارگان های دولتی، خصوصی، صنایع و … می باشد.

Capture compressed 2 - پکیج فاضلاب

فرآیند های مورد استفاده در تصفیه فاضلاب

MBBR3 raymon 1 300x200 - پکیج فاضلابفرآیند MBBR

فرآیند MBBR، روشی نوین در فرآیندهای بیولوژیکی به منظور تصفیه و بازیابی  فاضلاب جوامع کوچک می باشد که بهره گیری از این تکنیک در حال گسترش می باشد. در این تکنیک به منظور افزایش رشد بیو فیلم از مدیای شناور در مخزن هوادهی استفاده می شود، در نتیجه می توان از مزایای رشد چسبیده و لجن فعال در این روش توامان استفاده کرد.

در این روش وجود پکینگ مدیاها باعث می شود نسبت سطح به حجم در مخزن هوادهی زیاد شده و بنابراین حجم مخزن هوادهی کمتر خواهد شد. این کاهش حجم مخزن هوادهی باغث کاهش هزینه ساخت پکیج تصفیه فاضلاب می شود.

در سیستم لجن فعال متعارفی لجن مازاد تخلیه می شود و مقداری از آن به صورت لجن بازگشتی در فرآیند استفاده می شود. اما در روش MBBR میکروارگانیسم ها بر روی مدیاها می توانند به سن بالاتر برسند و مدت بیشتری در سیستم باقی بمانند و این افزایش ماندگاری لجن (SRT) باعث انجام نیتریفیکاسیون می گردد.

فرآیند IFAS

IFAS raymon 1 300x195 - پکیج فاضلاب

فرآیند IFAS نیز نوعی فرآیند لجن فعال است که در آن هر دو حالت رشد معلق و رشد چسبیده وجود دارد و به آن فرآیند دوگانه نیز می گویند. این فرآیند مشابه روش MBBR بوده با این تفاوت که در این روش روش مدیاهای رشد چسبیده به صورت ثابت هستند. مدیا یا حامل بیوفیلم ها در این روش از جنس اسفنج یا پلاستیک ساخته می شوند و چگالی آنها به آب نزدیک است.

هنگامی که باکتری ها بر روی سطح مدیا رشد می کنند و ضخامت لایه بیولوژیکی افزایش می یابد، به تدریج اکسیژن کافی به باکتری های لایه زیرین نمی رسد. همین موضوع باعث ایجاد شرایط آنوکسیک شده و امکان حذف بیولوژیکی ازت فراهم می شود. که یکی از مزایای روش IFAS است. در سایر روش های لجن فعال به دلیل وجود اکسیژن کافی در مخزن هوادهی شرایط آنوکسیک ایجاد نشده و امکان حذف ازت وجود ندارد.

فرآیند IFAS معمولا به عنوان راه حلی به منظور ارتقای ظرفیت فرآیند لجن فعال متعارف مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه بهره گیری از تکنولوژی ها و فرآیند های نوین و روز دنیا از جمله IFAS و MBBR با توجه به راندمان بسیار بالا در حذف آلاینده ها در حال گسترش می باشد.

EAAS raymon 1 300x225 - پکیج فاضلابفرآیند هوادهی گسترده (EAAS)

این روش نوع تغییر یافته روش لجن فعال متعارف است. در آن با افزایش زمان ماند هیدرولیکی (HRT) و سن لجن تولیدی (SRT) و کاهش بارگذاری آلی سیستم، حجم لجن تولیدی به حداقل می رسد. در این روش نسبت به روش متعارفی حجم مخزن هوادهی بیشتر بوده بنابراین در مقابل شوک های آلی و هیدرولیکی مقاوم تر می باشد.

از مزایای پکیج تصفیه فاضلاب به روش هوادهی گسترده به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  1.  راندمان بیشتر از ۹۰ درصد در تصفیه فاضلاب
  2.  عدم ایجاد بوهای نامطبوع
  3.  بهره برداری ساده و کم هزینه
  4. مقاوم در برابر نوسانات دبی ورودی
  5. عدم نیاز به تجهیزات اضافی برای تثبیت و پردازش لجن

این روش به صورت واحد های پیش ساخته برای تصفیه فاضلاب و بازیابی پساب جوامع کوچک کاربرد بسیار گسترده ای دارد. این روش معمولا به صورت پکیج های فلزی، کامپوزیتی و پلی اتیلنی برای جوامع کوچک به و صورت تصفیه خانه های بتنی برای جوامع بزرگ  طراحی و اجرا می گردد.

فرآیند راکتور بیولوژیکی غشائی (MBR)

MBR raymon - پکیج فاضلاب

فرآیند راکتور بیولوژیکی غشایی نیز از انواع فرآیند لجن فعال بوده با این تفاوت که عملیات  جداسازی لجن از آب توسط یک سیستم میکروفیلتراسیون به انجام می­ رسد. سیستم میکروفیلتراسیون را می ­توان هم در مخزن هوادهی و هم در خارج آن تعبیه نمود. این سیستم توانایی حذف ذرات با قطر بیشتر از محدوده ۰/۴-۰/۱ میکرومتر را دارد.

کدام یک از فرآیند های نام برده شده در پکیج های فلزی تصفیه فاضلاب بکار برده می شود؟

گروه صنعتی رایمون کلیه روش های نام برده شده را در پکیج های تصفیه فاضلاب طراحی و ارائه می نماید. انتخاب نوع فرآیند به کار برده شده به شرایط کار و پروژه متغیر است. به طور معمول در شرایط عادی از فرآیند لجن فعال با هوادهی گسترده یا Extended Aeration Activated Sludge استفاده می شود. در شرایط خاص مثل دبی پایین فاضلاب ورودی از فرآیند SBR و در صورت وجود محدودیت فضای بهره برداری از فرآیند IFAS استفاده می کنیم.

مزایای پکیج فاضلاب:

  • جداسازی کامل توده بیولوژیکی از آب
  • حذف مخزن ته نشینی
  • امکان کاهش حجم مخزن هوادهی به دلیل استفاده از MLSS بالا
  • اشغال فضای بسیار کمتر نسبت به سایر روش های فرآیند لجن فعال می باشد
  • بازیابی پساب

SBR raymon 300x225 - پکیج فاضلابفرآیند راکتور ناپیوسته متوالی (SBR)

فرآیند SBR نیز از انواع فرآیند لجن فعال متعارف است با این تفاوت که در این روش سیستم تصفیه فاضلاب از حالت پیوسته به حالت ناپیوسته تبدیل شده و تمامی عملیات تنها در یک مخزن انجام می شود. راکتور SBR دارای پنج مرحله پر شدن، هوادهی و واکنش، ته نشینی، تخلیه و در صورت نیاز برای افزایش مقاومت در برابر دبی های بالاتر دارای مرحله سکون نیز می باشد.

مزایای فرآیند SBR نسبت به لجن فعال متعارفی عبارت است از:
  1.  امکان ساخت به صورت مدولار وجود دارد.
  2.  عدم نیاز به واحد ته نشینی ثانویه و همچنین سیستم برگشت لجن
  3. می توان به عنوان سلکتور از این راکتور استفاده نمود تا از رشد میکرو ارگانیسم های رشته ای و عمل حجیم شدن لجن جلوگیری شود.
  4.  برای ظرفیت های پایین از لحاظ اقتصادی بسیار مناسب می باشد.
  5.  در این روش مقدار TSS به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد و این امر باعث کاهش مقدار COD و BOD5 پساب خروجی نیز خواهد شد.
  6.  پکیج های ساخته شده به روش SBR دارای قابلیت تغییر روش بهره برداری می باشند. یعنی می توان برای حذف مواد مغذی مختلف از این فرآیند در پکیج فاضلاب استفاده نمود.

تشریح فرآیند لجن فعال در تصفیه فاضلاب

در فرآیند لجن فعال، جمعیت میکروبی متنوعی از میکروارگانیسم های هوازی به کار گرفته می شوند تا مواد آلی فاضلاب را به عنوان سوبستره مصرف نمایند و آن ها را از طریق تنفس و ساخت سلول های میکروبی حذف نمایند. واحدهای اصلی شامل یک راکتور بیولوژیکی به همراه منبع تامین اکسیژن، جدا کننده یا زلال ساز و پمپ برگشت لجن می باشد. جریان فاضلاب ورودی بلافاصله قبل از ورود به راکتور بیولوژیکی یا بلافاصله پس از ورود با جریان لجن فعال برگشتی مخلوط می شود. مخلوط لجن فعال و فاضلاب مایع مخلوط (mixed liquor) نامیده می شود.

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی گروه صنعتی رایمون

پکیج های فلزی به دلیل استحکام بالا و انعطاف پذیری در ساخت، مقبولیت زیادی در جوامع کوچک دارند. با استفاده از پوشش های محافظتی استاندارد می توان نگرانی بابت خوردگی پکیج های فلزی را مرتفع نمود. مزایای پکیج های فلزی:

  • قابلیت جابجایی داشته و در صورت نیاز می­توان محل تصفیه ­خانه را به محل مناسب تغییر داد
  •   سرعت ساخت بالا
  •   در ظرفیت های پایین هزینه ساخت سیستم تصفیه با استفاده از فولاد کمتر از دیگر مواد است.
  •   عدم نیاز به عملیات ابنیه و ساختمان.
  • وجود قطعات یدکی و تجهیزات در نتیجه هزینه تعمیر پایین در صورت خرابی
  • سازگازی با شرایط مختلف آب و هوایی
  • کنترل بسیار قوی بو و عدم انتشار
  • بهره برداری بسیار ساده

مشخصات کلی پکیج های فلزی تصفیه فاضلاب

    • تصفیه در این پکیج ها با استفاده از فرآیند های مختلفی از جمله لجن فعال با هوادهی گسترده، IFAS و SBR انجام میگیرد
    • جنس بدنه پکیج کربن استیل با پوشش اپوکسی است.
    • امکان طراحی برای ظرفیت از ۵ تا ۲۵۰ مترمکعب در شبانه روز وجود دارد.
    • استاندارد خروجی مناسب برای کشاورزی و آبیاری فضای سبز می باشد.
    • امکان استفاده در کاربری های مختلف از جمله رستوران ها، سالن های پذیرایی، بیمارستان ها و مجتمع های درمانی، ساختمان های مسکونی و اداری، کارخانجات و …

واحدهای اصلی این پکیج عبارت است از

  1.  واحد هوادهی
  2.  واحد ته نشینی
  3.  کف شکن
  4.  واحد کلرزنی
  5.  هاضم لجن

تجهیزات مورد استفاده در پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

– پکیج تصفیه فاضلاب از جنس کربن استیل با پوشش اپوکسی (Epoxy Coated Carbon Steel St37)

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی گروه صنعتی رایمون

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه پکیج تصفیه فاضلاب گروه صنعتی رایمون مراجعه فرمایید.

Package - پکیج فاضلاب

طراحی، ساخت و اجرا پکیج تصفیه فاضلاب دانشگاه زنجان

بیستون - پکیج فاضلاب

شرکت نفت و گاز - پکیج فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب پتروشیمی، طراحی، ساخت و اجرا توسط گروه صنعتی رایمون

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی 1 - پکیج فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب شهرداری منطقه 10 - پکیج فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب شهرداری منطقه ۱۰ ،طراحی، ساخت و اجرا توسط گروه صنعتی رایمون

grease trap3 - پکیج فاضلاب

گروه صنعتی رایمون این افتخار را دارد با ارائه پکیج تصفیه فاضلاب با نازلترین قیمت به همراه کیفیت بالا خدمتگزار کلیه کارفرمایان حقیقی و حقوقی باشد.

جهت مشاوره و استعلام قیمت انواع پکیج تصفیه فاضلاب با کارشناسان ما در تماس باشید.

۰۲۱-۴۴۱۷۹۶۰۴

مطالب مرتبط در زمینه پکیج فاضلاب:

پکیج تصفیه فاضلاب

تصفیه فاضلاب

تصفیه خانه فاضلاب

تصفیه فاضلاب صنعتی

نوشته های مفید در زمینه پکیج فاضلاب:

طراحی وساخت پکیج تصفیه فاضلاب

ساخت و مونتاژ پکیج تصفیه فاضلاب

مشکلات ته نشینی در فرایند لجن فعال

کربن فعال در تصفیه فاضلاب کاربردها و استفاده

تصفیه فاضلاب بهداشتی

فرایند EAAS

فرایند MBBR

فرایند IFAS

مطالب مرتبط در زمینه پکیج فاضلاب:

پکیج تصفیه فاضلاب

تصفیه فاضلاب

تصفیه خانه فاضلاب

تصفیه فاضلاب صنعتی

نوشته های مفید در زمینه پکیج فاضلاب:

طراحی وساخت پکیج تصفیه فاضلاب

ساخت و مونتاژ پکیج تصفیه فاضلاب

مشکلات ته نشینی در فرایند لجن فعال

کربن فعال در تصفیه فاضلاب کاربردها و استفاده

تصفیه فاضلاب بهداشتی

فرایند EAAS

فرایند MBBR

فرایند IFAS