تامین کننده انواع بلوئر روتس، ساید چنل و …

انتخاب بلوئر 150x150 -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

شرکت مهندسی رایمون با کادری مجرب و توانمند آمادگی خود را در زمینه مشاوره در انتخاب بلوئر، فروش بلوئر، قیمت بلوئر، جایگزینی، نصب و راه اندازی بلوئر در برند های Aerzen، Long Tech، Side Channel و … در صنعت آب و فاضلاب اعلام می دارد. در فرآیند های هوازی بیولوژیکی از قبیل لجن فعال متعارف، لجن فعال هوادهی گسترده (EAAS)، فرآیند رشد چسبیده با مدیای معلق (MBBR)، فرآیند رشد چسبیده با مدیای ثابت (IFAS) و سایر فرآیند های هوازی که در تصفیه بیولوژیکی مورد استفاده قرار می گیرند، بهره گیری و استفاده از هواده ها به منظور رشد و تکثیر میکروارگانیسم های هوازی امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشدمشاوره و تامین یونیت های هوادهی معروف به Air Blower به همراه تجهیزات مورد نیاز از قبیل دیفیوزر با بهره گیری از تجارب ارزنده متخصصان خود و همکاری فنی با شرکت های مطرح تولید کننده بلوئر.

blower2 -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

مشاوره، استعلام قیمت بلوئر

انتخاب بلوئر و تعیین قیمت بلوئر در صنایع تصفیه فاضلاب از مهم ترین مراحل طراحی پکیج تصفیه فاضلاب می باشد. زیرا که المان هوادهی از مؤلفه های اساسی تصفیه بیولوژیکی هوازی فاضلاب می باشد و بیشترین سهم در مصرف انرژی سیستم های تصفیه فاضلاب دارد.

شرکت زیست آب پژوهش تامین کننده انواع بلوئر با ظرفیت های مختلف

روتس (Roots Blower)

تیپ ساید چنل (Side channel blower)

فن بلوئر  (Fan Blower)

اسکرو بلوئر (Screw Blower)

شرکت زیست آب پژوهش تامین کننده انواع برند های بلوئر هوادهی

 بلوئر با برندهای بلوئر لانگ تک (Longtech) ساخت تایوان

 بلوئر گری تک (Greatech) ساخت تایوان

 بلوئرساید چنل رونتای  (Rontai side channel)

 بلوئرساید چنل گرینکو(Greenco side channel)

انواع بلوئر

روتس بلوئر (Roots Blower)

raymon blower1 -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

Longtech blower-raymon

بلوئرهای روتس ماشین های دو محوره ای هستند که از یک پوسته و دو روتور تشکیل شده اند که با چرخش روتورها در داخل هم و ایجاد خلاء از طرف دیگر، هوادهی می کنند. بلوئرهای فوق دارای حجم بالای هوادهی و فشار ۱ بار مثبت هستند و عمده کاربرد آن ها هوادهی در صنعت آب و فاضلاب و انتقال مواد در کارخانجات سیمان، آرد، گرانول و … می باشد. مزایای روتس بلوئر عبارتند از: مصرف انرژی کم (با کنترل فشار برگشتی مصرف انرژی کاهش می بابد)، نویز پایین (کاهش نویز و صدا در مدل روتس تا مقدار ۵ دسی بل)، طول عمر بالا.

بلوئر سایدچنل (Sidechannel)

raymon blower2 -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

بلوئرهای ساید چنل ماشین های تک محوره هستند که با ایجاد جریان مغشوش هوائی و ایجاد جریان گردابه ای اقدام به ایجاد فشار حداکثر ۵۰۰ میلی بار می نمایند. بلوئرهای فوق در صنایعی که احتیاج به هوادهی کم عمق و کم فشار دارند ( مانند حوضچه های پرورش ماهی و میگو) استفاده می شوند.

بلوئر سایدچنل باید با توجه به مشخصات فنی درج شده در کاتالوگ آن به دقت انتخاب گردد. این بلوئرها در صورت رعایت نکات نگهداری از جمله روغن کاری بلبرینگ و تعویض قطعات در زمان مورد نیاز دارای طول عمر بالایی هستند. هوای عبوری از بلوئر های سایدچنل به دلیل عاری بودن از روغن مناسب برای صنایع بهداشتی و آزمایشگاهی می باشند. اجزای تشکیل دهنده بلوئر ساید چنل عبارتند از پروانه، پوسته، الکتروموتور، اگزوز ورودی و اگزوز خروجی.

زیست آب پژوهش تامین کننده انواع بلوئر سایدچنل

ساید چنل بوش آلمان  BUSCH

ساید چنل رونتای تایوان  RONTAI

ساید چنل گرینکو چین  GREENCO

ساید چنل استریم چین  STREAM

ساید چنل پالما چین  PALMA

ساید چنل زیمنس آلمان  SIEMENS

ساید چنل اف پی زد ایتالیا  FPZ

ساید چنل شوفو تایوان   SHOWFOU

ساید چنل اس پی سی چین  SPC

ساید چنل هوهسینگ تایوان  HO HSING

فن بلوئر (Fan Blower)

Fan blower -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

فن بلوئر  به عنوان یک دمنده عمل می کند.فن دستگاهی است که هوا یا هر نوع سیالی را از خود عبور میدهد که توسط موتورهای الکتریکی به کار می افتند.فن ها بر خلاف کمپرسورها جریان هوا با حجم بالا ولی با فشار بسیار پایینی تولید میکنند.

 

 

 

اسکرو بلوئر (Screw Blower)

اسکرو بلوئرها هم دمنده و هم مکنده هستند.Screw blower -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ... این نوع از بلوئر ها به منظور ایجاد هوای فشرده با فشار خیلی بالا مورد استفاده قرار میگیرند.

 

 

تاثیر هوادهی بلوئر ها:

هوادهی در تصفیه هوازی فاضلاب کارکرد چندگانه دارد:

  1. اکسیژن مورد نیاز جهت هضم ترکیبات آلی را تامین می کند.
  2. اکسیژن مورد نیاز جهت انجام فرآیند نیتریفیکاسیون و تبدیل آمونیاک (NH3) به نیترات (NO3) را تامین می کند.
  3. به نوعی میکسینگ و اختلاط مناسب برای حفظ یکنواختی محتوای بیوراکتور (مخزن هوادهی) ایجاد می کند.

هوادهی -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

به عبارتی دیگر هدف اصلی انتخاب بلوئر و استفاده از سیستم هوادهی، کاهش پارامتر BOD (اکسیژن موردنیاز بیوشیمیایی) و COD (اکسیژن مورد نیاز شیمیایی) به عنوان نشان دهنده میزان آلاینده های بیولوژیکی فاضلاب می باشد. به این صورت که هوای وارد شده از طریق دیفیوزر ها سبب افزایش DO (اکسیژن محلول) می شود و یکی ازعناصر مورد نیاز جهت هضم بیولوژیکی سوبسترا (مواد آلی و مغذی در فاضلاب) توسط میکروارگانیسم ها را تامین می کند. فرآیند های لجن فعال که پرکاربرد ترین نوع آن، لجن فعال با هوادهی گسترده (EAAS) می باشد که انتخاب بلوئر حساس ترین نقش را در آن بازی می کند.

در کتب و مراجع آموزشی گفته شده که اکسیژن مورد نیاز جهت تکمیل فرآیند بیولوژیکی توسط موازنه جرمی از پارامتر COD ورودی و COD درخواستی به عنوان پساب خروجی از سیستم تصفیه فاضلاب به دست می آید:

COD انتخاب بلوئر 2 1024x209 -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

در اینجا So و S می توانند غلظت BOD یا COD ورودی و خروجی باشند. Q نیز دبی فاضلاب خام و Px,bio جرم بیومس مازاد را نشان می دهد.

بلوئر چیست:

عملکرد دستگاه بلوئر درست متضاد دستگاه وکیوم است. بلوئر هوا را می دمد و به عنوان دمنده هوا عمل می کند. از انواع کولر ها می توان به عنوان نوعی بلوئر یاد کرد، اما باید توجه داشت بلوئر های صنعتی بسیار پیچیده تر هستند.

 

blower 1 -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

کاربرد بلوئر در صنایع:

 

 

  • استفاده در پمپ های سم پاشی
  • جاروبرقی های صنعتی
  • سیستم های تصفیه آب و فاضلاب
  • استخر پرورش آبزیان
  • پتروشیمی (انتقال گازها)
  • تامین هوا و مخلوط کردن مواد در استخرهای آبکاری ، گالوانیزه ، آبکاری کروم و …
  • دمنده های خشک کننده
  • انتقال پنوماتیک مواد و پودرها
  • صنایع غذایی همجون کارخانه تولید آرد
  • صنایعی همچون مانند آب‌کاری، نفت و گاز، نساجی، صنایع چوب، صنایع کاشی و سرامیک، کاغذ و مقوا
  • ماشین آلات نقاشی
  • معادن
  • نساجی
  • نفت و گاز (فرآیندها)
  • هوادهی در استخرهای پرورش ماهی و میگو

بلوئر لانگ تک longtech

در انتخاب بلوئر بایستی به دو دسته اصلی بلوئر ها، Roots (روتس) یا PD (جا به جایی مثبت) و سانتریفیوژی توجه نمود. بلوئر های دسته ی روتس، بلوئر هایی قدرتمند و مقاوم تری هستند و مناسب جریان های بالای فاضلاب می باشد اما راندمان انرژی پایینی دارند

بلوئر -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

بلوئر های Longtech شرکت رایمون در این دسته قرار دارند و یکی از سرآمدترین بلوئر های این گروه می باشند. زیرا که با ایجاد فشار بسیار بالا، با کنترل فشار برگشتی مصرف انرژی کمتری به نسبت سایر بلوئر های این گروه دارند و عموما در صنایع دیگیری چون انتقال مواد در کارخانه های گرانول، آرد، سیمان و … کاربرد دارند.

جهت دریافت کاتالوگ روتس بلوئر لانگ تک کلیک کنید.

دسته دیگر که بلوئر های سانتریفیوژی می باشند، عمدتا برای دبی های نسبتا پایین کاربرد دارند و بایستی در برابر اتفاقاتی مانند خفگی (Choking) محافظت شوند. اما بازده انرژی بسیار بالایی دارند.

انواع بلوئر زیست آب پژوهش

روتس بلوئر ها (Roots blowers) دور کارکرد متفاوت دارند. بلوئرهای اروپایی مانند Robuschi، MaproAir ، Pedro Gil، Aerzen و … دارای توان کار با دورهای بالا ۱۵۰۰ الی ۴۰۰۰ دور هستند. بلوئر های Trundean ،Showfou، Longtech ،Greatech و … ساخت تایوان دارای دور کارکرد پایین تر می باشند. انتخاب الکتروموتور بلوئر وابسته به فشار مورد نیاز مصرف کننده بوده، با افزایش فشار، توان الکتروموتور مصرفی مورد نیاز بیشتر خواهد بود.

بلوئر های سایدچنل (SideChannel) شرکت رایمون یکی از نمونه های بارز این دسته از بلوئر ها می باشند.

روتس بلوئر

بلوئرهای روتس ماشین های دو محوره ای هستند که از یک پوسته و دو روتور تشکیل شده اند که با چرخش روتورها در داخل هم و ایجاد خلاء از طرف دیگر، هوادهی می کنند. بلوئرهای فوق دارای حجم بالای هوادهی و فشار ۱ بار مثبت هستند و عمده کاربرد آن ها هوادهی در صنعت آب و فاضلاب و انتقال مواد در کارخانجات سیمان، آرد، گرانول و … می باشد. مزایای روتس بلوئر عبارتند از: مصرف انرژی کم (با کنترل فشار برگشتی مصرف انرژی کاهش می بابد)، نویز پایین (کاهش نویز و صدا در مدل روتس تا مقدار ۵ دسی بل)، طول عمر بالا.

 

سوالات متداول در مورد فروش خدمات

نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟
نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟نحوه پرداخت آنلاین چگونه است ؟
محل شما در کجاست ؟محل شما در کجاست ؟محل شما در کجاست ؟محل شما در کجاست ؟محل شما در کجاست ؟محل شما در کجاست ؟محل شما در کجاست ؟محل شما در کجاست ؟محل شما در کجاست ؟محل شما در کجاست ؟محل شما در کجاست ؟محل شما در کجاست ؟
زمان اتمام پروژه چه زمانی است ؟زمان اتمام پروژه چه زمانی است ؟زمان اتمام پروژه چه زمانی است ؟زمان اتمام پروژه چه زمانی است ؟زمان اتمام پروژه چه زمانی است ؟زمان اتمام پروژه چه زمانی است ؟زمان اتمام پروژه چه زمانی است ؟زمان اتمام پروژه چه زمانی است ؟زمان اتمام پروژه چه زمانی است ؟زمان اتمام پروژه چه زمانی است ؟زمان اتمام پروژه چه زمانی است ؟

مشاوره و تامین یونیت های هوادهی معروف به Air Blower به همراه تجهیزات مورد نیاز از قبیل دیفیوزر با بهره گیری از تجارب ارزنده متخصصان خود و همکاری فنی با شرکت های مطرح تولید کننده بلوئر.

 

 

میزان هوادهی بلوئر ها

نخستین گام جهت انتخاب بلوئر، محاسبه نرخ استاندارد جریان هوای مورد نیاز (SCFM) می باشند. شرایط استاندارد در فاضلاب به معنی دمای °۶۸ فارنهایت، فشار ۱۴.۷psia و رطوبت نسبی (RH) با درصد ۳۶% می باشد. در نتیجه جهت محاسبه جریان هوای مورد نیاز در شرایط مکان پروژه به صورت زیر محاسبه می گردد:

دبی هوای موردنیاز بلوئر -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

واحد های دما، فشار و ICFM به ترتیب F°و psia و ft3/min می باشد.

میزان SCFM نیز جهت انتخاب بلوئر به صورت زیر محاسبه می گردد:

دبی هوای موردنیاز بلوئر در شرایط استاندارد 1024x108 -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

در اینجا نیز واحد SCFM بر حسب ft3/min می باشد و OTE بازدهی انتقال اکسیژن را بیان می کند.

نکته قابل حائز اهمیت این است که جریان هوای خروجی از بلوئر در شرایط مختلف زمانی (در طول سال، در طول روز، و نیز بنا به شرایط آب و هوایی) می تواند متغیر باشد. بنابراین مقدار به دست آمده در فرمول بالا با در نظر گرفتن شرایط ایده آل steady state می باشد. به عنوان مثال در نمودار زیر تغییرات جریان هوا در طول روز را نشان می دهد:

تغییرات دبی هوا بلوئر در طول روز 1024x471 -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

فشار کاری بلوئر ها

فشار کاری مورد نیاز، یکی از پارامتر های مهم در انتخاب بلوئر می باشد. این فشار کاری بستگی به ارتفاع سیال در مخزن هوادهی و نیز افت هد در طول انتقال هوا (ناشی از فیلتر بلوئر، لوله ها، شیر ها و دیفیوزر ها) دارد.

شمای زیر افت فشار هوا را در طول مسیر انتقال هوا از بلوئر تا دیفیوزر ها نشان می دهد:

افت دبی هوا بلوئر در طول مسیر 1024x622 -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

بلوئر هوا، بلوئر ساید چنل، روتس بلوئر، بلوئر هوادهی، بهترین بلوئر، بلوئر مناسب، انتخاب بلوئر مناسب، مناسب ترین بلوئر، مشاوره در انتخاب بلوئر، الکتروپمپ هواده

توان بلوئر ها

هر بلوئر برای انجام کار خود نیاز به یک منبع الکتریکی با توان معین دارد که این انرژی را از الکتروموتور تامین می کند. برخی از بلوئرها با الکترومتور مشخصی کوپل شده اند و در برخی الکتروموتور مربوطه باید بنا به دبی هوای مورد نیاز و فشار کاری انتخاب شود. بنابراین جهت انتخاب بلوئر به توان الکتروموتور آن نیز باید توجه کرد. که از طریق زیر محاسبه می گردد:

توان بلوئر و انتخاب الکتروموتور -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

در این فرمول توان بر حسب کیلووات (kW)، دبی(Q) بر حسب m³/min، ارتفاع سیال در مخزن هوادهی (h) و افت هد کل در طول مسیر هوادهی (ΔH) بر حسب m می باشد. η راندمان بلوئر می باشد و چگالی (ρ) عموما مقدار ۱۰۰۰kg/m³ در نظر گرفته می شود.

پارامتر Turndown در بلوئر ها

اکثرا در انتخاب بلوئر، فاکتور راندمان آن را در نظر می گیرند؛ در حالی که بر خلاف تصور عموم بلوئر های با راندمان بالا تضمین کننده ی مصرف انرژی پایین نیستند و پارامتر Turndown نقش پر رنگ تری در بهینه سازی انرژی دارد. این پارامتر را یا به صورت درصد نشان می دهند یا به صورت نسبت ماکزیمم به مینیمم دبی هوادهی (X:Y) بیان می کنند.

پارامتر Turndown در واقع بیانگر توانایی کنترل بلوئر در هوادهی و بازه ی تغییرات آن است. که به صورت زیر به دست می آید:

فرمول محاسبه Turndown بلوئر -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

در این فرمول Qmax و Qmin به ترتیب حداکثر و حداقل دبی هوادهی بلوئر ها می باشد.

فاکتور Turndown و بهینه سازی انرژی مصرفی بلوئر 300x156 -  قیمت بلوئر هوا | واردکننده، روتس، ساید چنل و ...

دلیل اهمیت چشمگیر این پارامتر در انتخاب بلوئر، بالا بودن سهم مصرف انرژی بلوئر ها می باشد. که در صورت مصرف بیش از حد مورد نیاز جهت حذف مواد آلاینده، نه تنها به فرآیند تصفیه بیولوژیکی کمکی نمی کند؛ بلکه شاهد افزایش بسیار بالایی در مصرف انرژی خواهیم بود. بنابراین بلوئر مورد نظر باید بتواند بهینه ترین میزان هوادهی را با توجه به میزان دبی و کیفیت فاضلاب فراهم سازد.

نگهداری از بلوئرها:

از دیگر نکته های بسیار مهم در انتخاب بلوئر این است که بایستی بلوئری در نظر گرفته شود که کمترین دور را برای میزان هوادهی موردنیاز لازم داشته باشد. در این صورت استهلاک بلوئر کاهش یافته و سبب افزایش عمر آن می شود.

همچنین بایستی توجه نمود که برای حفظ دستگاه های بلوئر، لازم است یک عدد بلوئر با همان مشخصات به عنوان رزرو گذارده شود. تا نه تنها از دائم روشن بودن بلوئرها جلو گیری کند، بلکه در صورت از کار افتادن یکی از آن ها، بلوئر دیگر وارد مدار شود. تا فرآیند هوادهی بتواند همیشه تداوم داشته باشد.

شرکت مهندسی رایمون با کادری مجرب و توانمند آمادگی خود را در زمینه مشاوره در انتخاب بلوئر، فروش بلوئر، جایگزینی، نصب و راه اندازی بلوئر در برند های Aerzen، Long Tech، Side Channel و … در صنعت آب و فاضلاب اعلام می دارد.

جهت کسب مشاوره و اطلاع از قیمت بلوئر مورد نظر خود با ما تماس بگیرید.
۰۲۱-۴۴۱۷۹۴۵۵

این صفحه را به اشتراک بگذارید