مشخصات، قیمت و خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی، اسمز معکوس (RO)

قیمت دستگاه اسمز معکوس RO ساخت شرکت مهندسی زیست آب پژوهش نازل ترین قیمت در بازار ایران می باشد. تخصص ما: دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن صنعتی – دستگاه تصفیه آب – Reverse Osmosis دستگاه تصفیه آب RO صنعتی تکنولوژی تصفیه آب و خالص سازی آب می باشد که با استفاده از غشا نیمه تراوا می توان یون ها، مولکول ها و ذرات مضر در آب را حذف و تصفیه نمود. در دستگاه آب شیرین کن با اعمال فشار اسمزی و عبور آب از ممبران RO، آب تصفیه می شود و املاح و نمک ها جدا می شود. آب ورودی برای تصفیه از منابع مختلفی مانند آب دریا، آب چاه و اب های زیرزمینی، آب های سطحی از جمله آب رودخانه و…قابل تامین هست. دستگاه تصفیه آب در انواع صنایع از جمله صنایع غذایی، داروسازی، نیروگاه ها و پتروشیمی، کشاورزی و … کاربرد دارد. گروه صنعتی رایمون به دلیل واردات مستقیم و بدون واسطه قطعات اورجینال دستگاه اسمزمعکوس و تخصص در زمینه طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی، با کیفیت ترین دستگاه ها را با کمترین قیمت دستگاه اسمزمعکوس به مشتری محترم ارایه می دهد. 

امروزه  استفاده از دستگاه اسمز معکوس (RO) در اکثر نقاط جهان ضروری می باشد. دستگاه اسمز معکوس RO با عملکرد مطلوبی که دارد در صنایع مختلف داروسازی، آرایشی بهداشتی، تصفیه آب شرب از آب های لب شور و حتی تصفیه آب شبکه شهری و رسیدن به کیفیت بالاتر، در صنایع کشاورزی ، دیگ های بخار، برج های خنک کننده و…مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه اسمز معکوس برای تصفیه آب دریا با املاح زیاد و حتی آب شهری طراحی و ساخته می شود. 

مبانی فرآیند دستگاه اسمز معکوس (تصفیه آب RO)

در دستگاه اسمز معکوس به منظور غلبه بر فشار اسمزی، از پمپ های فشار قوی استفاده می شود. دستگاه تصفیه آب قابلیت حذف ذرات محلول و معلق در آب و انواع باکتری ها را دارا می باشد. از این سیستم برای مصارف صنعتی از قبیل تولید آب مقطر برای صنایع دارویی، صنایع الکترونیک، نمکزدایی برای حذف املاح و جلوگیری از تشکیل رسوب در بویلرها و برج های خنک کن و تولید آب شرب استفاده می گردد. بررسی آنالیز آب خام (Feed Water)  از مبانی اولیه و اولین گام طراحی دستگاه اسمز معکوس (آب شیرین کن) می باشد که کارشناسان زیست آب پژوهش با بررسی آنالیز آب ورودی، مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه آب شیرین کن (دستگاه تصفیه آب صنعتی) را پیشنهاد می دهند. 

دستگاه اسمز معکوس دستگاه آب شیرین کن4 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

مبانی دستگاه اسمز معکوس :

فرآیند دستگاه اسمز معکوس با استفاده از غشای نیمه تراوا اولین بار توسط Jean-Antoine Nollet در سال ۱۷۴۸ انجام پذیرفت. در طول ۲۰۰ سال فرآیند اسمز معکوس بصورت آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. سپس در سال ۱۹۵۰، تصفیه و خالص سازی آب دریا با غشا نیمه تراوا برای اولین بار در دانشگاه کالیفرنیا اتفاق افتاد که میزان شار عبوری از ممبران RO  بسیار پایین بود و بعدها با گذشت زمان این مشکل برطرف گردید. امروزه با توجه به کمبود آب شیرین، استفاده از دستگاه تصفیه آب دریا با استفاده از فرآیندهای غشایی رو به افزایش است.

RO 4 1 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

 

 دستگاه آب شیرین کن صنعتی گروه صنعتی رایمون

گروه صنعتی رایمون با کادری متخصص سال هاست در زمینه ساخت دستگاه آب شیرین کن صنعتی (دستگاه تصفیه آب RO) با ظرفیت های متفاوت فعالیت دارد.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی همان دستگاه اسمز معکوس است. در سیستم اسمز معکوس دستگاه آب شیرین کن، از فیلتراسیون جریان متقابل (Cross-flow) بهره گرفته می شود. سیستم جریان متقابل پدیده های مخرب Fouling و Scaling را بر غشاهای RO به حداقل می رساند. به این صورت که جریان مماسی بر سطح، به نوعی یک نیروی برشی  ایجاد می کند که سبب تمیز نگه داشتن سطح می شود. البته این سیستم همیشه ضامن تمیز ماندن غشا نخواهد بود و بایستی به صورت متناوب غشاها از خط خارج شوند و باید مواد رسوب شده بر آن را تمیز کنند. برای مطالعه بیشتر در زمینه این دستگاه ها می توانید بر روی دستگاه آب شیرین کن کلیک کنید.

فارما - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی شرکت فراورده های دارویی تزریقی ایران

کارگاه ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی زیست آب پژوهش

گروه صنعتی رایمون  طراح و سازنده به روزترین دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن مطابق با آخرین فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا با بیشترین راندمان تصفیه، کمترین میزان مصرف انرژی و  بصورت تمام اتوماتیک می باشد. جهت ثبت سفارش محصول و یا توضیحات تکمیلی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دستگاه تصفیه آب صنعتی گروه صنعتی رایمون بر اساس انالیز شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی آب خام ورودی ، ظرفیت دستگاه آب شیرین کن و میزان شوری توسط کارشناسان این مجموعه طراحی می شود. قیمت دستگاه اسمز معکوس با توجه به آنالیز آب ورودی و ظرفیت مورد نیاز دستگاه متفاوت است. 

کارگاه ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی شرکت زیست آب پژوهش با کامل ترین تجهیزات و خبره ترین متخصصان و کارشناسان آماده سفارش گیری و ساخت تمامی دستگاه ها در سریع ترین زمان ممکن می باشد. 

                 مناسب ترین قیمت دستگاه اسمز معکوس RO

۰۲۱-۴۴۱۷۹۴۵۵

RO 1 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

کارگاه ساخت دستگاه آب شیرین کن گروه صنعتی رایمون

 

RO 2 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

کارگاه ساخت دستگاه آب شیرین کن گروه صنعتی رایمون

برای مطالعه بیشتر در زمینه کاربرد دستگاه اسمز معکوس در صنعت کشاورزی کلیک کنید.

 قیمت خرید دستگاه اسمز معکوس 

قیمت دستگاه تصفیه اسمز معکوس که به دستگاه تصفیه آب صنعتی معروف است با توجه به ظرفیت دستگاه به پارامتر های متعددی وابسته است که از مهم ترین آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • کیفت آب ورودی به دستگاه برای تصفیه 
  • ظرفیت دستگاه 
  • برند قطعات مورد استفاده 
  • جنس شاسی و جنس لوله کشی 
  • تعداد ممبران به کار رفته 
  • تعداد پارامترها و آلاینده های مورد حذف 

اقدام به سفارش دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

اولین اقدام به منظور طراحی دستگاه اسمز معکوس ، نمونه برداری و آنالیز آب خام (Feed Water) توسط آزمایشگاه های معتمد محیط زیست می باشد، پس از ارائه آنالیز توسط آزمایشگاه های معتمد محیط زیست ظرفیت مورد نیاز دستگاه و کیفیت مورد انتظار از آب خروجی تعیین می گردد. سپس بر این اساس طراحی دستگاه صورت گرفته و پروپوزال طرح خدمت مشتری ارسال می گردد. پس از تایید نهایی توسط خریدار ساخت دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن انجام می گیرد. 

با توجه به حذف واسطه در تامین انواع قطعات دستگاه آب شیرین کن در شرکت زیست آب پژوهش، مشتریان محترم می توانند این دستگاه را با کمترین قیمت تهیه کنند. برای اطلاع از قیمت دستگاه تصفیه آب (قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی) با کارشناسان زیست آب پژوهش تماس بگیرید. 

کاربرد دستگاه اسمز معکوس در صنایع مختلف

مردم مناطق روستایی با استفاده از دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن، آب رودخانه ها، دریاها و اقیانوس را به آب آشامیدنی تبدیل می کنند. با توجه به کیفیت آب خام، دستگاه اسمز معکوس پیشنهادی متغیر خواهد بود. در مناطقی که بارندگی زیاد است، با استفاده از شبکه های جمع آوری و دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، آب باران را با توجه به استانداردهای آبیاری قطره ای، صنعتی و آشامیدنی تصفیه و مورد استفاده قرار می دهند. این روش یکی از راه حل های کمبود آب است.

یکی از اصلی ترین کاربرد های دستگاه آب شیرین کن در ایران در صنعت کشاورزی می باشد. همچنین در برخی موارد بسته به فرآیند تصفیه فاضلاب ، پس از تصفیه بیولوژیکی فاضلاب از دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن به منظور تولید آب خالص جهت مصارف صنعتی و آشامیدنی استفاده می شود.در برخی از مناطقی که دسترسی به آب آشامیدنی وجود ندارد دستگاه اسمز معکوس صنعتی – دستگاه آب شیرین کن صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه اسمز معکوس عمدتا در مناطق روستایی و دور از شهرها مورد استفاده قرار می گیرد.

صنایع بهره بردار دستگاه اسمز معکوس زیست آب پژوهش

در صنعت، دستگاه اسمز معکوس  برای حذف املاح معدنی از بویلرها در نیروگاه ها، تولید آب مقطر در صنایع دارویی و الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی مواقع آب در چند مرحله تصفیه می شود که هدف از این کار جلوگیری از خوردگی و آسیب رساندن به تجهیزات صنعتی می باشد.

دستگاه تصفیه آب کارخانجات آب معدنی

دستگاه اسمز معکوس دستگاه آب شیرین کن6 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

در کارخانجات تولید آب معدنی، آب خام به منظور حذف آلایندگی ها و میکروارگانیزم ها از دستگاه اسمز معکوس – دستگاه تصفیه آب استفاده می شود. در کشورهای اروپایی، طبق قوانین اتحادیه اروپا، تولید آب معدنی بدون استفاده از دستگاه اسمز معکوس، غیر مجاز می باشد.

1 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

دستگاه آب شیرین کن کارخانه آب معدنی نیمروز افغانستان

تصفیه آب – تصفیه فاضلاب با استفاده از دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب  

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس صنایع دارویی

در صنایع دارویی  نیز از دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن چند مرحله ای استفاده می شود تا آب بدون یون یا فوق خالص تولید گردد. در این صنایع از روش های تصفیه آب غشایی مانند دستگاه اسمز معکوس استفاده می شود. دستگاه اسمز معکوس ، به انرژی حرارتی نیاز ندارد. در فرآیند اسمز معکوس (Reverse Osmosis) جریان آب خام با فشار تنظیم شده توسط پمپ های فشار قوی از سطح ممبران اسمز معکوس (Reverse Osmosis) عبور می کند.

 

دستگاه تصفیه آب سامان دارو - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

سیستم تصفیه آب کارخانه سامان دارو

 

مقدار بازیافت آب تصفیه شده توسط دستگاه اسمز معکوس دستگاه تصفیه آب به پارامترهای زیر بستگی دارد:

  • سایز ممبران اسمز معکوس (Reverse Osmosis)

  • سایز حفرات ممبران اسمز معکوس (Reverse Osmosis)

  • دما

  • فشار کاری پمپ های طبقاتی

  • بار سطحی ممبران اسمز معکوس

دستگاه اسمز معکوس- دستگاه تصفیه آب RO – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب در صنایع غذایی

دستگاه تصفیه آب صنایع غذایی

علاوه بر نمک زدایی، در صنایع غذایی از دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب به منظور تغلیظ آبمیوه استفاده می گردد. این روش بسیار اقتصادی تر از فرآیند حرارتی است و میزان مصرف انرژی بسیار پایین تر است. در صنایع غذایی با توجه به اینکه آنزیم ها و پروتئین ها به حرارت حساس هستند فرآیند تغلیظ با استفاده از فرآیند غشایی راندمان بهتری نسبت به فرآیند حرارتی دارد.

11 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

RO شرکت داداش برادر - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

دستگاه اسمز معکوس شرکت صنایع غذایی داداش برادر

 دستگاه تصفیه آب در صنایع تولید هیدروژن

در مقیاس کوچک تولید هیدروژن، به منظور جلوگیری از تشکیل رسوبات معدنی بر روی سطوح الکترودها، از دستگاه اسمز معکوس استفاده می گردد.

دستگاه اسمز معکوس دستگاه آب شیرین کن121 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

دستگاه تصفیه آب دریا با استفاده از دستگاه آب شیرین کن دریایی

با توجه به کمبود آب شیرین و نیاز مبرم بشر به آب آشامیدنی، کشورهایی که در نزدیکی اقیانوس ها و دریاها هستند. با استفاده از دستگاه اسمز معکوس دریایی – دستگاه آب شیرین کن دریایی – دستگاه تصفیه آب دریایی ، آب دریا و اقیانوس را به آب آشامیدنی تبدیل و مصرف می کنند. با توجه به تجربیات گروه صنعتی رایمون میزان مصرف برق در دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب بین ۱ الی ۳ کیلووات ساعت بر مترمکعب می باشد.

RO 3 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

مزایای دستگاه اسمز معکوس (تصفیه آب صنعتی) گروه صنعتی رایمون:

  • طراحی فشرده با کمترین فضای نصب
  • قطع خودکار جریان در شرایط اضطراری
  • نصب و راه اندازی سریع و آسان
  • سیستم تمام اتوماتیک فلاشینگ و CIP
  • سیستم پیش تصفیه پیشرفته
  • بازیافت بهینه آب با بیشترین راندمان
  • دارای کارت گارانتی ۱۸ ماهه
  • نمایشگر کنترل اتوماتیک فرآیند تصفیه
  • پایش لحظه ای و آنلاین کیفیت آب تصفیه شده
  • مصرف انرژی پایین

1 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت پایین (نیمه صنعتی)

دستگاه های تصفیه آب یا آب شیرین کن نیمه صنعتی با ظرفیت پایین این امکان را برای کارفرمایان محترم فراهم نموده تا در صورت نیاز به ظرفیت پایین دستگاه آب شیرین کن به صورت بسیار اقتصادی تر و در زمان بسیار کوتاه تر نیاز مشتریان گرامی را رفع نماید.

این دستگاه ها با ظرفیت های ۸۰۰، ۱۲۰۰، ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ گالن قابل عرضه بوده و برای آب ورودی به دستگاه با TDS کمتر از ۳۰۰۰ ppm بسیار کاربردی و به صرفه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه آب شیرین کن صنعتی مراجعه کنید.

این دستگاه ها امکان تولید با با سختی پایین و حتی آب مقطر یا فارماکوپه را دارا می باشند و نتایج بسیار خوب به عنوان دستگاه تصفیه آب آزمایشگاه ها و دستگاه تصفیه آب داروخانه ها داشته اند. در ساخت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی از ممبران های ۴ و ۸ اینچ صنعتی استفاده نمی شود. 

RO ممبران 225x300 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

ساخت دستگاه اسمزمعکوس نیمه صنعتی

گالن1 compressed - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

گالن 2 compressed - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

نمونه دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

گالن3 compressed - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

pharmaa - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی زیست آب پژوهش با قابلیت تولید آب با سختی پایین، آب مقطر و یا آب فارماکوپه بسته به نیاز مشتری

تعداد ممبران و پرشروسل بر اساس ظرفیت دستگاه آب شیرین کن :

New Microsoft Excel Worksheet - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

پیش تصفیه دستگاه اسمز معکوس RO 

پیش تصفه یا تصفیه مقدماتی در راستای حفاظت از اجزای دستگاه اسمز معکوس به خصوص فیلتر ممبران RO در دستگاه تصفیه صنعتی آب قرار می گیرد. وجود واحد پیش تصفیه بستگی به آب رودی دارد و اگر آب ورودی دارای املاح زیادی نباشد ، این واحد لزومی نیست. اجزای واحد پیش تصفیه بسته به انالیز اب ورودی و مشخصات اب و نوع منبع آب خوراک( اب چاه، اب سطحی و رودخانه ها، اب دریا، اب چاه های عمقی، اب شهری) متفاوت هست. این اجزا شامل سختی گیر رزینی، فیلتر شنی و فیلتر کربنی، کارتریج فیلتر و سیستم تزریق انتی اسکالانت می باشد. عوامل اصلی گرفتگی فیلتر ممبران ۴و ۸ اینچ RO، مواد آلی ، ذرات معلق و نامحلول و میکروارگانیسم ها می باشند که نیاز به حذف دارند. 

اجزای اصلی تشکیل دهنده دستگاه اسمز معکوس (تصفیه آب)

فیلتر شنی

فیلتر شنی (صافی شنی، سند فیلتر) برای حذف مواد معلق و فیزیکی، رنگ و گدورت در اولین مرحله از تصفیه مورد استفاده قرار می گیرید. حذف ذرات معلق بزرگتر از ۵۰ میکرون توسط واحد فیلتر شنی انجام می شود. 

فیلتر کربن فعال

به منظور حذف مواد آلی، رنگ و کلر آزاد که باعث آسیب رسیدن به ممبران دستگاه اسمز معکوس می شود از فیلتر کربنی و فیلتر شنی استفاده می شود. این تجهیزات به منظور افزایش عمر ممبران با وارد نمودن آب عاری از مواد معلق و حذف باقی مانده کلرین ناشی از گندزدایی آب است.

WhatsApp Image 2021 01 12 at 16 compressed 1 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

فیلتر میکرونی  

 فیلتر میکرونی یا کارتریج فیلتر از مراحل پیش تصفیه به شمار می رود. این بخش از دستگاه RO وظیفه حذف ذرات غیر محلول در آب را داراست تا از بروز مشکل در ممبران ها جلوگیری به عمل آید. کارتریج فیلتر بعد از فیلتر شنی و فیلتر سیلیسی قرار می گیرد. دلیل این عمر قابلیت کارتریج فیلتر در جلوگیری از عبور ذرات بزرگتر از ۰.۲ میکرون کربن و شن می باشد. تعداد و ابعاد کارتریج فیلتر تعبیه شده در دستگاه RO با توجه به دبی آب ورودی به دستگاه تصفیه آب تعیین می گردد.

 dust collector pleated cartridge filter 500x500 1 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

زمان تعویض میکروفیلتر از یک تا هفت ماه متغیر است. این میزان با توجه به کیفیت آب ورودی به دستگاه تعیین می گردد. در صورتی که میکروفیلتر در زمان مورد نیاز تعویض نگردد خود می تواند موجب آلوده شدن سیستم گردد. یکی از روش های تعیین زمان مورد نیاز تعویض میکروفیلتر بررسی رنگ آن است.

ممبران دستگاه اسمز معکوس ( دستگاه آب شیرین کن)

کار اصلی تصفیه آب به عهده ممبران می باشد که کلیه املاح معدنی، ترکیبات آلی باقیمانده و … را بر عهده دارد. ممبران های صنعتی معمولا در دو سایز با قطر ۴ اینچ و ۸ اینچ تولید شده و انواع مختلفی از جمله برای آب دریا (Sea Water)، آب لب شور (Brackish Water)، آب تصفیه شده شهری (Tap Water)، نانوفیلتراسیون (Nano Filtration)، مقاوم در برابر رسوب (Fouling Resistant) و … دارند که بسته به کیفیت آب ورودی و نوع استفاده می توانند از انواع ممبرانهای موجود در بازار، انتخاب و خریداری شوند. این ممبران ها در دستگاه اسمز معکوس صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

ممبران FILMTEC 300x293 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

پرشروسل دستگاه اسمزمعکوس RO:

ممبران ها فوق العاده حساس و صدمه پذیرند. به دلیل فشار بالای سیستم اسمز معکوس – سیستم آب شیرین کن – Reverse Osmosis از پرشر وسل استفاده می شود. پرشر وسل ها محفظه ای مستحکم از جنس فلزی و یا پلیمری هستند که ممبران را در خود جای می دهند. پرشر وسل ها سطح وسیعی از ممبران را در حجم پایینی جای می دهند. پرشر وسل ها وظیفه هدایت سیال را عهده دار هستند.

انواع پرشر وسل های موجود در زیست آب پژوهش

پرشروسل برند Winder

پرشروسل برند Balance

پرشروسل برند Gold

pressure vessel - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

طراحی نامناسب مدول سبب کاهش کارایی عملکرد ممبران ها می شود. یک مدول با طراحی مناسب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • در اختیار قرار دادن مقاومت مکانیک لازم
  • در بر گرفتن سطح بالایی از ممبران
  • کنترل مناسب حرکت سیال
  • سهولت در تمیز نمودن فیزیکی و شیمیایی ممبران
  • سهولت در تعمیر و نگهداری

مخازن تهیه محلول و تزریق کننده ها دستگاه اسمز معکوس

این وسایل به منظور تهیه مواد منعقد کننده، کلرین، سدیم سولفیت، آنتی اسکالانت و سایر مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. جهت تنظیم غلظت مناسب و تزریق آن به آب ،تنظیم pH ، ضدعفونی، حذف کلرین اضافی، جلوگیری از رسوب املاح کلسیم و منیزیم و …

آنتی اسکالانت از مواد بسیار ضروری در نگهداری دستگاه آب شیرین کن صنعتی (دستگاه اسمز معکوس) به شمار می رود. از این ماده به منظور کنترل تشکیل رسوب بر روی ممبران های دستگاه استفاده می شود.

آنتی 135 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

پمپ فشار قوی

پمپ به منظور خنثی نمودن فشار اسمزی، جبران نمودن افت فشار ناشی از وجود ممبران و تجهیزات موجود در مسیر مورد نیاز است. ممبران های دستگاه RO دارای حداقل فشار کاری هستند، تامین این فشار کاری بر عهده پمپ ها می باشد. پمپ های RO از دو بخش تشکیل شده اند. بدنه اصلی و سیم پیچ (موتور پمپ) و بخش کلگی یا هد. برای انتخاب یک پمپ  در سیستم فشار بالا باید از روی منحنی پمپ فشار خروجی با کل نرخ جریان عبوری بررسی گردد. منحنی های پمپ جهت انتخاب بهینه ترین پمپ متناسب با فشار و نرخ جریان مورد نیاز به کار می برند.

high pressure pump - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

لامپ UV:

هدف از استفاده لامپ UV ضدعفونی آب تصفیه شده می باشد. لامپ یو وی زمانی در دستگاه تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به حذف آلودگی باکتریایی وجود داشته باشد. بطور مثال معمولا در ساخت دستگاه آب شیرین کن صنایع دارویی از لامپ یو وی جهت ضدعفونی استفاده می شود.

 

ممبران دستگاه آب شیرین کن

با تماس با مشاورین ما می توانید از موجودی انواع ممبران صنعتی و مشخصات فنی محصولات مطلع شده و ممبران مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید.

ممبران های اسمزی صنعتی از مواد پلیمری مختلفی ساخته می شوند و از لحاظ شکل هندسی و مواد بکار رفته متنوع هستند. مهمترین ممبران ها عبارتند از:

ممبران لوله ای (Tabular Membrane)

این ممبران ها اکثرا از ترکیب پلی سلولز استات ساخته شده است و به شکل لوله ای به قطر ۳۰-۲۰ میلی متر و با طول ۲۵۰-۲۰۰ سانتی متر است. حدود ۲۰ عدد از این ممبران ها در درون یک قاب فولادی قرار می گیرند.

ممبران حلزونی شکل (Spiral Wound Membrane)

این گونه ممبران نیز از ترکیب پلی سلولز استات با ضخامت ۱۰۰ میکرون ساخته می شود. دو یا سه لایه از این ممبران ها که در بین آن ها تور پلاستیکی قرار گرفته است را به دور یک لوله پلیمری مشبک و یا فولادی مشبک می پیچند و مجموعه را در درون قاب قرار می دهند.

ممبران های الیافی (Hollow Fiber Membrane)

این ممبران ها به شکل الیاف پلاستیکی مجوف و از جنس پلی آمید هستند. یک دسته از این الیاف مشتمل بر هزاران رشته از آن در درون یک قاب قرار می گیرند. آب تغذیه از روی ممبران عبور داده می شود و آب تصفیه شده به درون حفره طولی الیاف تراوش می کند. مجموعه آب های تراوش شده به بیرون از قاب هدایت می شود.

اصلی ترین برند های ممبران : ممبران فیلمتک (filmtec) ساخت آمریکا، ممبران Toray ساخت ژاپن، ممبران CSM کره ی جنوبی و ممبران کینسن Keensen و Wave cyber ساخت چین

جهت کسب اطلاعات در زمینه انواع ممبران دستگاه RO در گروه صنعتی رایمون بر ممبران آب شیرین کن کلیک کنید.

ابزار دقیق و وسایل اندازه گیری

لوازم کنترل اتوماتیک فشار، دما، pH، هدایت سنج الکتریکی، مانومترها و جریان سنج ها از دیگر لوازم بکار گرفته شده در دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب – دستگاه اسمز معکوس دریایی – دستگاه آب شیرین کن دریایی – دستگاه تصفیه آب دریا است.

22 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

مراحل بازرسی از شیوه فرآیند دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن

۱- بازرسی روزانه از کیفیت و میزان آب تولیدی (روزانه)

۲- اختلاف فشار آب تغذیه و آب تغلیظ شده (روزانه)

۳- دمای بهره برداری (روزانه)

۴- جهت انجام رفع مشکل لازم است اطلاعات و شیوه بهره برداری در دفتر گزارش روزانه ثبت شود.

۵- برنامه تعمیرات اساسی برای سیستم اسمز معکوس تنظیم گردد.

۶- تعمیرات در دفتر گزارشات ثبت گردد.

۷- ثبت کارکرد فشار سنج ها (هفته ای)

۸- بازدید از سطح روغن پمپ های فشار قوی (هفته ای)

۹- بازدید از سیستم اعلام خبر افزایش کلرین بر روی دستگاه (هفته ای)

۱۰- بازدید از سیستم اعلام خبر افزایش هدایت الکتریکی ویژه بر روی دستگاه (هفته ای)

۱۱- بازدید از سطح سنج ها (ماهیانه)

۱۲- بازدید از اتصالات که نباید نشتی داشته باشند (ماهیانه)

۱۳- بازدید از کارکرد پمپ ها (ماهیانه)

۱۴- بازدید از میزان شن، کربن فعال، زئولیت و کیفیت فیلترهای شنی

۱۵- بازدید از خوردگی ها و یا رسوب گرفتگی درون سیستم (سالیانه) و بیرون سیستم (ماهیانه)

۱۶- بازدید از پوشش های مسیر (ماهیانه) ‍

اصول نظری پدیده اسمز معکوس:

شناخت پدیده اسمز معکوس نیازمند شناسایی خاصیت اسمزی است. به طور کلی انتقال جرم از یک محیط به محیط دیگر در اثر اختلاف غلظت و یا به عبارت بهتر در اثر اختلاف پتانسیل شیمیایی به وجود می آید. به عنوان مثال، ظرف آبی را در نظر بگیرید که یک قطعه بلور نمک طعام به درون آن انداخته می شود. در بخشی از ظرف که بلور نمک وجود دارد، غلظت نمک زیاد و غلظت آب ناچیز است و در بخش دیگر ظرف غلظت نمک صفر و غلظت آب بسیار زیاد است.

Capture - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

در اثر اختلاف غلظت، مولکول های بلور نمک، نفوذ به بخش دیگر را که آب است، آغاز می نمایند و از سوی دیگر مولکول های آب نیز به بخش بلور نمک نفوذ می کنند. این عمل تا یکسان شدن غلظت آب و نمک در دو بخش ادامه می یابد. چون بعد از آن نیروی محرکه که همان اختلاف غلظتی است بین دو محیط وجود ندارد و به بیان دیگر حالت تعادل برقرار گردیده است. در ابتدا سطح مایعات در دو بخش مساوی می باشند.

غشای نیمه تراوا

به دلیل وجود تمایل به یکسان نمودن غلظت ها در دو بخش، مولکول های آب از بخش محلول رقیق از غشا عبور نموده و به درون محلول غلیظ نفوذ می کند. سطح مایع در بخش غلیظ افزایش می یابد. جریان مولکول های آب از درون غشا تا آنجا انجام می گیرد که اختلاف سطح مایع (به عبارت دیگر اختلاف فشار) در دو بخش مانع حرکت مولکول های آب شود. در تصفیه آب به وسیله دستگاه آب شیرین کن، آب از یک غشای نیمه تراوا عبور کرده و هرگونه مواد معدنی، مواد جامد معلق و آلاینده از آن حذف می شود.

2 compressed - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس کارخانه الکتروژن

فشار اسمزی

اختلاف فشار در بخش جدا شده توسط غشا که در آن از جریان خالص مولکول های آب جلوگیری می نماید، را فشار اسمزی می نامند. فشار اسمزی سبب ایجاد تعادل در دو بخش می شود. حال چنانچه فشاری بیش از فشار اسمزی به بخش محلول غلیظ وارد شود، عکس پدیده اسمزی بروز می کند، به عبارت دیگر مولکول های آب از بخش محلول غلیظ تر به بخش محلول رقیق تر جریان می یابد. این پدیده را اسمز معکوس می نامند.

دستگاه اسمز معکوس دستگاه آب شیرین کن 1 1 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

از پدیده اسمز معکوس برای تصفیه آب و به عبارت کلی تر برای فرآیند تغلیظ و جداسازی استفاده می شود. فشار اسمزی با غلظت املاح موجود در محلول نسبت مستقیم دارد. به عنوان مثال در محلول نمک طعام افزایش غلظت به مقدار هر میلی گرم بر لیتر سبب زیاد شدن فشار اسمزی به میزان ۰.۰۱psi می شود. دقت شود که در اثر عبور مولکول های آب از غشا، غلظت یون های محلول پشت غشا به تدریج افزایش یافته و در نتیجه فشار اسمزی نیز زیاد می شود.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب  Reverse Osmosis

تصفیه مقدماتی به منظور استفاده بهینه از ممبران ها و افزایش زمان کارکرد ممبران انجام می گیرد و طی این عملیات آب را آماده عبور از روی ممبران می سازند. این عملیات عبارتند از:

جداسازی ذرات جامد معلق موجود در آب ورودی

مواد معلق و کلوییدی موجود در آب سبب گرفتگی ممبران می شوند. گرفتگی ممبران ها با اندیس گرفتگی تعیین می گردد و لازم است اندیس گرفتگی آب عبوری از روی یک ممبران مشخص، زیر حد مجاز تعیین شده برای ممبران باشد. برای این منظور آب را از روی صافی های کارتریج ۵ الی ۱۰ میکرونی عبور می دهند.

حذف میکروارگانیزم ها 

میکروارگانیزم ها همانند باکتری ها می توانند سبب گرفتگی ممبران ها شوند. حتی در برخی موارد نیز آنزیم های ترشح شده از میکروارگانیزم ها بر روی ممبران ها، اثر تخریبی داشته اند. به این منظور لازم است آب تغذیه یا آب خام (Feed Water) پیش از عبور از روی ممبران به وسیله نابش ماورابنفش و یا کلرین ضدعفونی شود. در صورت استفاده از کلرین بخاطر جلوگیری از کاهش عمر مفید ممبران ها، باید کلرین اضافی حذف شود. این عمل با استفاده از صافی بستر ذغال فعال و سولفیت ها انجام می یابد. ممبران های سلولز استات در برابر میکروارگانیزم ها آسیب پذیری شدیدی دارند.

تنظیم pH

تنظیم نمودن pH آب به منظور افزایش عمر ممبران و جلوگیری از رسوب کردن برخی از املاح، امری ضروری است. عمر مفید ممبران ها در pH نامناسب به دلیل هیدرولیز شدن به مقدار زیادی کاهش می یابد. pH مناسب برای ممبران های پلی آمید بین ۴ الی ۱۱ می باشد. در حالی که برای ممبران های سلولز استات بین ۴.۵ الی ۶.۵ است، لذا بهره برداری از ممبران های سلولز استات نیاز به دقت زیادی دارد.

تنظیم دما

برای حفاظت ممبران بایستی دمای آب تغذیه یا آب خام (Feed Water) در زمان های مختلف در حد ۲۰ الی ۲۵ درجه سانتیگراد کنترل شود. بیشترین دمای مجاز برای ممبران های پلی آمید ۳۵ درجه سانتیگراد و غشاهای سلولز استات ۳۰ درجه سانتیگراد است. دمای بالای در pH نامناسب سرعت هیدرولیز ممبران را افزایش می دهد.

کنترل عوامل رسوب کننده

مواد اکسید شونده همانند اکسیدها و هیدروکسیدها آهن، منگنز و سیلیس می توانند در طی فرآیند املاح زدایی با رسوب نمودن روی غشا مشکلاتی را بوجود آورند و در نتیجه کارایی ممبران را کاهش دهند. ترکیب هگزا متافسفات را می توان برای کنترل عوامل رسوب کننده، مورد استفاده قرار داد.

افزایش فشار

آب تغذیه یا آب خام (Feed Water) بعد از انجام تصفیه مقدماتی به وسیله یک پمپ فشرده می شود تا پتانسیل عبور از ممبران را دارا باشد. حداکثر فشار مجاز ممبران های پلی آمیدی ۴۸ بار می باشد البته این عدد ماکزیمم فشار برای آب های لب شور می باشد و برای آب های دریا میزان فشار بیشتر خواهد بود.

شمای مراحل مختلف تصفیه مقدماتی فرآیندهای یک واحد دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب – دستگاه اسمز معکوس دریا – دستگاه آب شیرین کن دریا – دستگاه تصفیه آب دریا در شکل زیر مشخص شده است.

دستگاه اسمز معکوس دستگاه آب شیرین کن3 - قیمت و خرید دستگاه اسمز معکوس RO (قیمت عمده)

 

جهت خرید، مشاوره رایگان و طرح سوالات خود در مورد این محصول با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۴۱۷۹۴۵۵

 

مطالب مرتبط در زمینه تصفیه فاضلاب:

پکیج فاضلاب

تصفیه خانه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب

تصفیه فاضلاب

این صفحه را به اشتراک بگذارید