تصفیه آب باران

تصفیه آب باران به منظور بهینه سازی مطابق با استانداردهای محیط زیست و استفاده مجدد در فلاش تانک ها، شستشو و … مطابق با فناوری و تکنولوژی روز دنیا.

Raymon Header Rainwater treatment - تصفیه آب باران

تصفیه آب باران به منظور آبیاری کشاورزی، استخر و … پیش تصفیه و ذخیره می گردد. زمانی که از آب باران در ساختمان ها به منظور شستشوی لباس و فلاش تانک ها استفاده می شود، فرآیند های فیلتراسیون و ضدعفونی مکمل هم و ضروری می باشند.

 

 

Raymon Rainwater treatment1 - تصفیه آب باران

فیلتر شنی

در تصفیه آب باران به منظور حذف جامدات معلق در آب در فرآیند تصفیه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه میزان جامدات معلق در آب بالا می باشد استفاده از فیلتر شنی امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد.

برای افزایش راندمان حذف جامدات معلق در آب و همچنین ترکیبات نامحلول در آب از سه لایه سیلیس درشت، سیلیس متوسط و سیلیس ریز استفاده می گردد.

 

 

 

Raymon Rainwater treatment2 - تصفیه آب باران

فیلتر کربنی

فیلتر کربن روشی است که آلاینده ها در کربن فعال جذب می شوند. هر ذره از کربن دارای منافذی می باشد که باعث می شود آلاینده های موجود در آب حذف گردد.

کربن فعال در حذف کلر آزاد، رنگ، بو، ترکیبات آلی فرار از آب بسیار موثر است. در حالی که در حذف نمک ها و ترکیبات معدنی محلول در آب موثر نمی باشد.

 

 

Raymon Rainwater treatment3 - تصفیه آب باران

فیلتر کارتریج میکرونی

فیلترهای میکرونی بعنوان پیش تصفیه در فرآیند های غشایی از قبیل نانو فیلتراسیون، اسمز معکوس و بعنوان تصفیه نهایی به منظور حذف جامدات معلق در آب مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا محدوده سایز فیلتر های میکرونی بین ۰.۱ تا ۱۰ میکرومتر می باشد. فیلتر های میکرونی مورد استفاده به گونه ای طراحی شده است تا از عبور جامدات نا محلول در آب، جلبک ها، موجودات تک یاخته و یا باکتری هایی که اندازه آن ها بزرگتر از سایز منافذ فیلتر می باشد، جلوگیری کند.

 

Raymon Rainwater treatment4 - تصفیه آب باران

ضدعفونی با لامپ UV

در این سیستم آب وارد محفظه اصلی دستگاه از جنس AISI 304 می شود و مابین این محفظه و یک جداره داخلی از جنس کوارتز جریان می یابد.

لامپ UV درون محفظه کوارتز قرار دارد و در تماس با آب نیست به ایده آل ترین حالت برای عملکرد لامپ می باشد. عمر لامپ ۷۵۰۰ ساعت می باشد و در این زمان با تولید دوز بالای اشعه به طور کامل میکروارگانیسم ها را از بین می برد.

 

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید