پکیج تصفیه فاضلاب گروه صنعتی رایمون

پکیج تصفیه فاضلاب با استفاده از تکنولوژی های مدرن به منظور تصفیه فاضلاب های شهرک های مسکونی، بیمارستان ها، کارخانجات و … و استفاده مجدد به ویژه مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز بسیار حائز اهمیت می باشد. گروه صنعتی رایمون طراح و سازنده پکیج های تصفیه فاضلاب و ارائه دهنده راهکارهای بیولوژیکی به منظور حل مشکلات عدیده زیست محیطی ناشی از فاضلاب های شهرک های مسکونی، بیمارستان ها، کارخانجات و … آمادگی خود را جهت همکاری با کارفرمایان محترم اعلام می دارد. در این بخش توضیح کوتاهی در زمینه پکیج های تصفیه فاضلاب ارائه خواهد شد.

Raymon Header Small communities wastewater treatment4 1 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

متداول ترین مواد آلی فاضلاب های شهری که حاوی میزان قابل توجهی فاضلاب های صنعتی نباشند، عبارتند از: کربوهیدرات، چربی، پروتئین، اوره، صابون، دترجنت و محصولات حاصل از تجزیه یا تلاشی آنها، کربوهیدرات ها و چربی ها حاوی کربن، هیدروژن و اکسیژن می باشند؛ پروتئین ها علاوه بر این عناصر، حاوی نیتروژن، گوگرد و فسفر هستند. اوره مرکب از کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن می باشد. صابون ها عمدتا” حاوی کربن، هیدروژن و اکسیژن بوده و دترجنت ها علاوه بر این عناصر، حاوی فسفر هستند. همچنین ممکن است که مقادیر ناچیزی عناصر دیگر، از قبیل حشره کش، آفت کش و سایر مواد شیمیایی کشاورزی باشند که از طریق نشتاب وارد آنها شده اند. عناصر و ترکیبات آلی موجود در فاضلاب های صنعتی، به شدت از یک نوع صنعت به دیگری متفاوت است. همچنین، ممکن است که تفاوت هایی بین یک صنعت، مانند صنعت پتروشیمی، وجود داشته باشد. مواد الی باقیمانده بعد از تصفیه بیولوژیکی (یعنی، بخش غیر قابل تجزیه بیولوژیک) شامل ترکیباتی است که بسیار کند متلاشی شده و از جنبه تجزیه بیولوژیکی مقاوم هستند.

 

تقسیم بندی انواع فاضلاب

فاضلاب بهداشتی (بیوشیمیایی): شامل فاضلاب مکان های مسکونی، اداری، تجاری و بیمارستان ها و … اجزای تشکیل دهنده این نوع از فاضلاب ها بیشتر مواد آلی تجزیه پذیر می باشد.

فاضلاب صنعتی (شیمیایی): شامل فاضلاب مراکز صنعتی، کارخانجات، پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع آهن و فولاد و …

فرآیند MBBR

فرآیند MBBR، روشی نوین در فرآیندهای بیولوژیکی به منظور تصفیه فاضلاب جوامع کوچک می باشد که بهره گیری از این تکنیک در حال گسترش می باشد. در این تکنیک به منظور افزایش رشد بیو فیلم از مدیای شناور در مخزن هوادهی استفاده می شود، در نتیجه می توان از مزایای رشد چسبیده و لجن فعال در این روش توامان استفاده کرد.

فرایند MBBR در اوایل دهه ۱۹۹۰ توسط محقیقن توسعه یافت، این روش در واقع مزایای سیستم های قبلی را حذف یا به حداقل رساند همچنین با ترکیب مزایای رشد چسنده در فرایند لجن فعال، زمان و حجم واحد تصفیه کاهش یافت.

MBBR5 300x200 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

در این روش وجود پکینگ مدیاها باعث می شود نسبت سطح به حجم در مخزن هوادهی زیاد شده و بنابراین حجم مخزن هوادهی کمتر خواهد شد. این کاهش حجم مخزن هوادهی باغث کاهش هزینه ساخت پکیج تصفیه فاضلاب می شود. و سیستم تصفیه بهینه می شود.

در سیستم لجن فعال متعارفی لجن مازاد تخلیه می شود و مقداری از آن به صورت لجن بازگشتی در فرآیند استفاده می شود اما در روش MBBR میکروارگانیسم ها بر روی مدیاها می توانند به سن بالاتر برسند و مدت بیشتری در سیستم باقی بمانند و این افزایش ماندگاری لجن (SRT) باعث انجام نیتریفیکاسیون می گردد. پکیج تصفیه فاضلاب با فرایند MBBR  علاوه بر اینکه وسیله اینکه روشی موثر برای حذف مواد آلی است، روشی نوآورانه برای نیتریفیکاسیون و نیترات زدایی نیز می باشد.

نیتریفیکاسیون یک فرآیند نیتروژنی است که طی آن آمونیوم توسط باکتری های نیتروزوموناس به نیتریت، و سپس نیتریت توسط نیتروباکتر ها به نیترات تبدیل می شود.

مزایای روش MBBR (راکتور بایوفیلم بستر متحرک)

کاهش حجم لجن تولیدی

کاهش حجم مخزن تهنشینی ثانویه (زلالساز)

کاهش هزینه های ساخت و بهره برداری

مقاوم در برابر شوک بار آلی از مواد سخت تجزیه پذیر

 

فرآیند IFAS

2 1 300x200 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

فرآیند (IFAS  (ntegrated Fixes Film Activated Sludge نیز نوعی فرآیند لجن فعال است که در آن هر دو حالت رشد معلق و رشد چسبیده وجود دارد و به آن فرآیند دوگانه نیز می گویند. این فرآیند مشابه روش MBBR بوده با این تفاوت که در این روش روش مدیاهای رشد چسبیده به صورت ثابت هستند. مدیا یا حامل بیوفیلم ها در این روش از جنس اسفنج یا پلاستیک ساخته می شوند و چگالی آنها به آب نزدیک است.

هنگامی که باکتری ها بر روی سطح مدیا رشد می کنند و ضخامت لایه بیولوژیکی افزایش می یابد، به تدریج اکسیژن کافی به باکتری های لایه زیرین نمی رسد و همین موضوع باعث ایجاد شرایط آنوکسیک شده و امکان حذف بیولوژیکی ازت فراهم می شود که یکی از مزایای روش IFAS است. در سایر روش های لجن فعال به دلیل وجود اکسیژن کافی در مخزن هوادهی شرایط آنوکسیک ایجاد نشده و امکان حذف ازت وجود ندارد.

فرآیند IFAS معمولا به عنوان راه حلی به منظور ارتقای ظرفیت فرآیند لجن فعال متعارف مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه بهره گیری از تکنولوژی ها و فرآیند های نوین و روز دنیا از جمله IFAS و MBBR با توجه به راندمان بسیار بالا در حذف آلاینده ها در حال گسترش می باشد.

 

2 300x197 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

فرآیند هوادهی گسترده (EAAS)

این روش نوع تغییر یافته روش لجن فعال متعارف است که در آن با افزایش زمان ماند هیدرولیکی (HRT) و سن لجن تولیدی (SRT) و کاهش بارگذاری آلی سیستم، حجم لجن تولیدی به حداقل می رسد. در این روش نسبت به روش متعارفی حجم مخزن هوادهی بیشتر بوده بنابراین در مقابل شوک های آلی و هیدرولیکی مقاوم تر می باشد.

 

 

عوامل موثر در انتخاب بهترین روش پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی بر اساس فاکتور های متفاتی طراحی و ساخته می شود. انتخاب بهترین روش برای تصفیه توسط کارشناسان مجرب و دارای سابقه کار طولانی در شرکت زیست آب پژوهش انجام می شود. فاضلاب های بهداشتی که اساسا منبع انسانی دارند معمولا دارای الودگی الی قابل تجزیه بیولوژیکی می باشند. در برخی از شهرها که شبکه های جمع اوری فاضلاب فرسوده شده و احتمال نشتی اب های زیرزمینی به شبکه هست، ترکیبات موجود در فاضلاب زمانی که به تصفیه خانه می رسد متفاوت می شود. همچنین کارگاه های کوچک شهری، کشتارگاه ها و.. ممکن است فاضلاب را بدون تصفیه در شبکه جمع اوری فاضلاب رها کنند. این امور باعث می شود درصد الودگی های معدنی و فلزات سنگین در فاضلاب بهداشتی افزایش یابد. در زیر برخی از فاکتور ها در انتخاب نوع روش تصفیه در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی ذکر شده است.

  • انالیز فاضلاب بهداشتی شامل پارامتر های BOD, COD, TN و …
  • سطح استاندارد تخلیه فاضلاب، تخلیه در آب سطحی (روزخانه، دریا و..)، تخلیه در آب زیر زمینی مانند چاه جذبی و همچنین مصارف کشاورزی
  • میزان دبی فاضلاب تولیدی

 مزایای پکیج تصفیه فاضلاب به روش هوادهی گسترده 

۱- راندمان بیشتر از ۹۰ درصد در تصفیه فاضلاب

۲- عدم ایجاد بوهای نامطبوع

۳- بهره برداری ساده و کم هزینه

۴- مقاوم در برابر نوسانات دبی ورودی

۵- عدم نیاز به تجهیزات اضافی برای تثبیت و پردازش لجن

این روش به صورت واحد های پیش ساخته برای تصفیه فاضلاب جوامع کوچک کاربرد بسیار گسترده ای دارد. این روش معمولا به صورت پکیج های فلزی، کامپوزیتی و پلی اتیلنی برای جوامع کوچک به و صورت تصفیه خانه های بتنی برای جوامع بزرگ  طراحی و اجرا می گردد.

در فرآیند لجن فعال، جمعیت میکروبی متنوعی از میکروارگانیسم های هوازی به کار گرفته می شوند تا مواد آلی فاضلاب را به عنوان سوبستره مصرف نمایند و آن ها را از طریق تنفس و ساخت سلول های میکروبی حذف نمایند. واحدهای اصلی شامل یک راکتور بیولوژیکی به همراه منبع تامین اکسیژن، جدا کننده یا زلال ساز و پمپ برگشت لجن می باشد. جریان فاضلاب ورودی بلافاصله قبل از ورود به راکتور بیولوژیکی یا بلافاصله پس از ورود با جریان لجن فعال برگشتی مخلوط می شود. مخلوط لجن فعال و فاضلاب مایع مخلوط (mixed liquor) نامیده می شود. مواد جامد معلق مایع مخلوط (MLSS) معمولا در محدوده ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی گرم بر لیتر بر حسب وزن خشک قرار دارد. پس از ورود به راکتور، لجن فعال مواد جامد آلی معلق فاضلاب رابه سرعت جذب سطحی می نمایند که این پریود ۲۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد.

 فرآیند لجن فعال

روایات متعدد دیگری از فرآیند لجن فعال وجود داشته و هر کدام برای دستیابی به اهداف راهبری و طراحی خاصی توسعه یافته اند. به استثنای فرآیند هوادهی اصلاح شده، در همه فرآیندهای زیر در صورتیکه متوسط زمان ماند سلولی کافی بوده و شرایط محیطی و بخصوص میزان اکسیژن محلول مطلوب باشد نیتریفیکاسیون صورت خواهد گرفت. پارامترهای راهبری و طراحی برای تمامی این روایات نشان داده شده اند.

هوادهی پله ای (step)

فرآیند هوادهی پله ای دارای نسبت غذا به میکروارگانسیم برابر/ kgMLSS – day  kg BOD 0/2 –۰/۴ و بارگزاری حجمی  day-m3/kg BOD 0/6 – ۱ می باشد. این روایت فرآیند لجن فعال برای even out تقاضای اکسیژن مایع مخلوط در طول راکتور توسعه یافته است. این کار از طریق تعبیه بارگذاری های پله ای به استخر هوادهی که هر کدام برابر یک چهارم کل دبی فاضلاب ورودی است، انجام می گیرد. هرچند که تقاضای اکسیژن در انتهای بالادست جریان راکتور از انتهای پایین دست بیشتر است، بطور قابل ملاحظه ای در مقایسه با فرآیند لجن فعال متعارف تعدیل شده است. استخر هوادهی یک راکتور جریان قالبی پراکنده با ورودی پله های دبی می باشد.

در فرآیند هوادهی پله ای، زمان واکنش یا هوادهی بطور معمول ۳ تا ۵ ساعت (بر اساس دبی Q)، متوسط زمان ماند سلولی ۵ تا ۱۵ روز، نسبت برگشت از ۲۵ تا ۷۵ درصد و غلظت MLSS از حدود ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ میلی گرم بر لیتر می باشد، همچنین راندمان حذف BOD و جامدات معلق معمولا” برابر ۸۵ تا ۹۵ درصد می باشد.

لاگون های هوادهی

لاگون های هوادهی، همان فرایند لجن فعال بدون برگشت لجن هستند. این روش اولین بار در کشور آمریکا با نصب سیستم هوادهی مکانیکی در برکه های تثبیت فاضلاب به منظور تامین اکسیژن در زمستان توسعه داده شد (در فصل زمستان رشد جلبکها کاهش می یابد، در نتیجه برکه تثبیت فاضلاب با کمبود اکسیژن مواجه خواهد شد) با نصب و راه اندازی هواده های مکانیکی جلبک ها ناپدید شدند و گونه های میکروبی مشابه فرایند لجن فعال غالب شدند. لاگون های هوادهی علی الخصوص لاگون هایی با زمان ماند هیدرولیکی کوتاه در مناطق گرم به صورت اختلاط کامل و بدون برگشت لجن طراحی می شوند. برای تامین اکسیژن مورد نیاز و اختلاط در لاگون از هواده های مکانیکی سطحی شناور استفاده می شود.

لاگون compressed - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

از لاگون های هوادهی می توان برای تصفیه فاضلاب خام یا فاضلاب ته نشین شده استفاده نمود به عنوان مثال برای تصفیه پساب خروجی برکه بی هوازی که در ملبورن استرالیا و استفاده شده است. در این فرایند درصد حذف BOD بالای ۹۰ درصد با زمان های ماند کوتاه (۲۶ روز) قابل دستیابی است. البته زمان های ماند کمتر از دو روز توصیه نمی شود (غلظت لجن فعال در سیستم های متعارف و نهرهای اکسیداسیون ۶۰۰۰- ۲۰۰۰ میلی گرم بر لیتر است در حالی که این غلظت در لاگون های هوادهی ۲۰۰ – ۴۰۰ میلی گرم بر لیتر است)، لذا برای رسیدن به راندمان کافی زمان ماند بالاتری لازم است. لاگون های هوادهی در حذف باکتری های مدفوعی چندان کارآمد نیستند در نتیجه فرآیند دیگری برای حذف باکتری های مدفوعی مورد نیاز است.

فرآیند راکتور بیولوژیکی غشائی (MBR)

MBR2 raymon 300x225 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

فرآیند راکتور بیولوژیکی غشایی نیز از انواع فرآیند لجن فعال بوده با این تفاوت که عملیات  جداسازی لجن از آب توسط یک سیستم میکروفیلتراسیون به انجام می­ رسد. سیستم میکروفیلتراسیون را می ­توان هم در مخزن هوادهی و هم در خارج آن تعبیه نمود. این سیستم توانایی حذف ذرات با قطر بیشتر از محدوده ۰/۴-۰/۱ میکرومتر را دارد. از آنجا که اندازه ممنفذی غشا می تواند کمتر از ۱۰ میکرون باشد لذا پساب تولیدی در MBR بسیار زلال و ضد عفونی شده می باشد. همچنین این فرآیند بیومس را تغلیظ می کند. بنابراین حجم تانک مورد نیاز را کاهش و راندمان فرآیند تصفیه زیستی را افزایش می دهد. بنابراین MBR ها پساب بسیار با کیفیتی از نظر اجزای محلولی مثل مواد آلی و آمونیاک فراهم می کنند (هر دوس این آلاینده ها به وسیله تصفیه زیستی حذب می شوند). علاوه بر این چون در سیستم MBR نیازی به حذف بیومس از طریق ته نشینی نیست دبی جریان ورودی از MBR تاثیری بر کیفیت آب خروجی از این سیستم ندارد. این در حالی است که در فرآیند لجن فعال در صورت مطلوب نبودن راندمان ته نشینی جامدات، کیفیت پساب تصفیه شده تنزل پیدا خواهد کرد. از طرفی بار های هیدرولیکی و آلی زیاد می تواند بر عملکرد MBR تاثیر بگذارد.

از مزایای این روش:

۱- جداسازی کامل توده بیولوژیکی از آب

۲- حذف مخزن ته نشینی

۳- امکان کاهش حجم مخزن هوادهی به دلیل استفاده از MLSS بالا

۴- اشغال فضای بسیار کمتر نسبت به سایر روش های فرآیند لجن فعال می باشد.

 

فرآیند راکتور ناپیوسته متوالی (SBR)

SBR raymon 300x225 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

روش SBR یا sequential batch reactors گونه از روش لجن فعال است که برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود. استفاده از این روش در تصفیه فاضلاب، خروجی هاضم های بی هوازی و فرآیند های مکانیکی بیولوژیکی مورد استفاده قرار می گیرد. جهت کاهش مواد آلی (که به صورت BOD و COD اندازه گیری می شود)، اکسیژن به صورت حباب هایی در فاضلاب تزریق می شود. خروجی راکتور های SBR برای تخلیه به آب های سطحی و یا استفاده جهت آبیاری بکار برده می شود.

علارغم اینکه دسته بندی های مختلفی برای سیستم های SBR وجود دارد، پایه همه ی آن ها یکسان است. برای استفاده از این روش نیاز به نصب یک یا چند تانک است که میتواند به صورت Plug Flow یا Mixed راهبری شود. فاضلاب از یک طرف وارد سیستم شده و از جهت دیگر پساب تصفیه شده خارج می شود. در برخی موارد، راکتور SBR دارای بخشی به نام bio-selector که شامل تعداد دیوار و بافل است می باشد. این امر کمک میکند فاضلاب ورودی و لجن فعال برگشتی با هم به خوبی اختلاط پیدا کرده و شروع فرآیند هضم بیولوژیکی تسهیل شود.

فرآیند SBR شامل پنج مرحله می باشد که عبارت است از پرشدن، واکنش، ته نشینی، تخلیه و سکون. در این فرآیند دریچه ورودی باز شده و و اختلاط در تانک با استفاده از ابزار مکانیکی و بدون هوا در هنگام ورود فاضلاب انجام می شود. این مرحله فاز انوکسیک نیز نام دارد. در مرحله دوم، فرآیند هوادهی به سیستم با استفاده از پمپ های مکانیکی ثابت یا شناور و یا با استفاده از دیفیوزر های حباب ریز نصب شده در کف تانک انجام می شود. در مرحله سوم یعنی مرحله ته نشینی مواد جامد معلق هیچ گونه هوادهی و یا اختلاط اتفاق نمی افتد. در مرحله چهارم شیر خروجی باز شده و پساب تصفیه شده از سیستم خارج می گردد.

مزایای فرآیند SBR نسبت به لجن فعال متعارفی عبارت است از:

۱- امکان ساخت به صورت مدولار وجود دارد.

۲- عدم نیاز به واحد ته نشینی ثانویه و همچنین سیستم برگشت لجن

۳-می توان به عنوان سلکتور از این راکتور استفاده نمود تا از رشد میکرو ارگانیسم های رشته ای و عمل حجیم شدن لجن جلوگیری شود.

۴- برای ظرفیت های پایین از لحاظ اقتصادی بسیار مناسب می باشد.

۵- در این روش مقدار TSS به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد و این امر باعث کاهش مقدار COD و BOD5 پساب خروجی نیز خواهد شد.

۶- پکیج های ساخته شده به روش SBR دارای قابلیت تغییر روش بهره برداری می باشند. یعنی می توان برای حذف مواد مغذی مختلف از این فرآیند در پکیج تصفیه فاضلاب استفاده نمود.

مهم ترین روش های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی تصفیه فاضلاب

نام روشتوضیحات
روش های فیزیکی تصفیهاشغالگیری، خرد کردن، متعادل سازی، اختلاط، ته نشینی، شناور سازی و ...
روش های بیولوژیکی تصفیهرسوب دهی شیمیایی، تبادل یونی، اکسیداسیون شیمیایی، ضدعفونی کردن و ...
بیولوژیکی هوازی - رشد معلقشامل فرآیندهای لجن فعال ( اختلاط کامل، هوادهی ممتد، راکتور ناپیوسته با عملیات متوالی (SBR)، هوادهی مرحله ای و ...)، نیتریفیکاسیون، لاگون هوادهی، هضم هوازی
بیولوژیکی هوازی - رشد چسبیدهفیلتر چکنده (TF)، دیسک های بیولوژیکی چرخان (RBC)، راکتور بیوفیلمی با بستر متحرک (MBBR)، لجن فعال با رشد چسبیده ثابت (IFAS) و ...
بیولوژیکی هوازی - رشد ترکیبیترکیبی از فرآیندهای رشد معلق و رشد چسبیده هوازی به صورت سری
بیولوژیکی بی هوازی - رشد معلقهضم بی هوازی، فرآیند UASB
بیولوژیکی بی هوازی - رشد چسبیدهفیلتر بی هوازی و ...
بیولوژیکی آنوکسیک - رشد معلقدنیتریفیکاسیون با رشد معلق
بیولوژیکی آنوکسیک - رشد چسبیدهدنیتریفیکاسیون با بستر ثابت
بیولوژیکی ترکیبی - رشد معلقفرآیندهای چند مرحله ای
بیولوژیکی ترکیبی - رشد معلق و چسبیدهفرآیندهای چند مرحله ای

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی (کربن استیل با پوشش اپوکسی) گروه صنعتی رایمون

بدنه پکیج تصفیه فاضلاب فلزی از ورق فولادی ساخته شده و بر روی آن سه لایه رنگ اپوکسی قرار می گیرد. لایه درونی پکیج دارای پوشش زینک ریچ اپوکسی با ضخامت ۱۸۰ میکرون می باشد. توجه داشته باشید ضخامت ورق بدنه پکیج و کف آن بر اساس شرایط محیطی و درخواست کارفرما تعیین می گردد. پکیج های تصفیه فاضلاب گروه صنعتی رایمون از ظرفیت حداقل ۵ مترمکعب بر روز شروع شده و ظرفیت های بالاتر را پوشش می دهد. کلیه بخش های داخلی پکیج تصفیه که با فاضلاب در تماس هستند با چند لایه رنگ زینک ریچ و کلتار اپوکسی رنگ آمیزی شده و پوشش خارجی پکیج با لایه های زینک ریچ، لایه اپوکسی ام. آی. او. و لایه محافظ نور خورشید پوشانده می شود.

اولین مرحله در طراحی پکیج تصفیه فاضلاب تعیین میزان فاضلاب ورودی به دستگاه می باشد. این میزان با توجه به درخواست کارفرما و یا با توجه به تعداد نفرات تحت پوشش دستگاه و با توجه به سرانه تولید فاضلاب به ازای هر فرد تعیین می گردد. یکی از مزیت های استفاده از پکیج های فلزی ساخت کامل این دستگاه در کارگاه و سپس انتقال آن به محل پروژه می باشد. در نتیجه با استفاده از این روش در کمترین زمان ممکن دستگاه در محل پروژه نصب می گردد. پکیج های فلزی تصفیه فاضلاب از بخش های هوادهی، ته نشینی، کلرزنی و هضم لجن تشکیل می شود.

از دیگر مزایای این روش نسبت به سایر روش های تصفیه فاضلاب می توان به دسترسی راحت به کلیه اجزای پکیج تصفیه اشاره کرد. این مزیت سبب راحتی تعمیر، عیب یابی و نگهداری دستگاه می گردد.

بیستون - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب پتروشیمی، طراحی، ساخت و اجرا توسط گروه صنعتی رایمون

 

 

 

Package 1 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب دانشگاه زنجان، طراحی، ساخت و اجرا توسط گروه صنعتی رایمون

 

شرکت نفت و گاز - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب بیستون، طراحی، ساخت و اجرا توسط گروه صنعتی رایمون

 

سپهر - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

مخزن ۲۵۰۰ مترمکعبی سپهر، ساخت و اجرا توسط گروه صنعتی رایمون

 

11 1 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

طراحی، ساخت و اجرا پکیج تصفیه فاضلاب فلزی پتروشیمی تندگویان

 

22 1 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

طراحی، ساخت و اجرا پکیج تصفیه فاضلاب فلزی پتروشیمی تندگویان

اجزای تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب فلزی شرکت زیست آب پژوهش

پکیج فلزی: پکیج های تصفیه فاضلاب شرکت زیست آب پژوهش از مراحل هوادهی، ته نشینی، کلرزنی و بستر لجن تشکیل شده است. جنس بدنه این پکیج از ورق St37 ساخته می گردد و شامل پروفیل می باشد. ضخامت این ورق ها شش میلی متر در دیواره ها و هشت میلی متر در کف می باشد.  بسته به شرایط محیطی و آب و هوایی منطقه، سه لایه رنگ زینک ریچ و کلتار اپوکسی به ضخامت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میکرون استفاده می گردد.

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی زیست آب پژوهش در حال ساخت compressed - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

مخزن یکسان سازی و ایستگاه پمپاژ: این مرحله وظیفه کاهش نوسانات جریان را بر عهده دارد. فاضلاب از این مخزن به بخش هوادهی پمپ می شود. ثابت نگه داشتن جریان توسط این مرحله، کیفیت کار در مرحله هوادهی را افزایش می دهد. این مخزن معمولا از جنس پلی اتیلن بوده و دارای پمپ مستغرق می باشد.

آشغالگیر: معمولا در ابتدای پکیج تصفیه فاضلاب از آشغالگیر دانه ریز استینلس استیل استفاده می شود. این بخش از ورود آشغال، ذرات درشت موجود در فاضلاب و بخشی از چربی و گریس جلوگیری می کند. البته در مواردی مانند رستوران و آشپزخانه ها که فاضلاب دارای چربی بسیار است بهت از قبل از این واحد از یک واحد چربیگیری استفاده گردد. در آشغالگیر ها عمل جداسازی ذرات نسبتا درشت که بخشی از BOD فاضلاب را نیز تشکیل می دهند انجام می شود. آشغالگیر ها معمولا با ابعاد درشت و ریز ساخته می شوند. همچنین زاویه قرارگیری آن ها بین ۴۵-۶۰ درجه می باشد.

آشغالگیر دستی

آشغالگیر مکانیکی: آشغالگیرهای مکانیکی توسط توسط یک بازوی مکانیکی تمیز می شوند.

trash - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

 

بخش هوادهی پکیج: بطور معمول از روش هوادهی گسترده در پکیج های تصفیه فاضلاب زیست آب پژوهش استفاده می شود. به منظور پخش هوا بسته به ظرفیت پکیج فاضلاب از دیفیوزر های هوادهی استفاده می شود. هوا از طریق بلوئر های هوا به داخل پکیج هدایت می شود. تعیین نوع بلوئر مورد استفاده (روتس ویا ساید چنل) بسته به ظرفیت مورد نیاز و شرایط محل نصب پکیج تعیین می گردد. لجن تولید شده در فرآیند لجن فعال به بخش جمع آوری لجن در پکیج منتقل شده و به صورت دوره ای تخلیه میگردد.

دیف1 1 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

واحد کلرزنی پکیج: کلر یکی از پر کاربرد ترین مواد جهت ضدعفونی به حساب می آید. این ماده به صورت محلول و قرص کلر مورد استفاده قرار می گیرد. جهت تزریق کلر به واحد کلر زنی در پکیج از دوزینگ پمپ یا همان پمپ تزریق، شاسی، الکتروموتور و میکسر استفاده می شود. معمولا زمان ماند مشخصی برای تماس کلر با پساب در نظر گرفته می شود. در فاضلاب میکروارگانیسم ها و پاتوژن های بیماری زای بسیار وجود دارد و اگر کلرزنی فاضلاب انجام نشود می تواند بر سلامتی انسان و محیط زیست تاثیرات سوء بگذارد. کلر تنها روش گندزدایی در تصفیه فاضلاب نیست اما تا حدود ۹۹-۹۸ درصد باعث از بین رفتن میکروارگانیسم ها و سایر آلودگی ها می شود. بنابراین رایج ترین روش گندزدایی استفاده از کلر می باشد.

 

WhatsApp Image 2021 01 19 at 11.03.52 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

 

تابلو برق : تابلو برق جهت کنترل کلیه بخش ها به صورت خودکار مورد است. کنترل کلیه تجهیزات تصفیه خانه های آب یا فاضلاب در یک تابلوی مرکزی مقاوم در برابر گرد وغبار و رطوبت انجام می گردد. این تجهیزات را می توان به صورت دستی ویا اتوماتیک راه اندازی کرد.

تابلوبرق 300x181 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن گروه صنعتی رایمون

در مناطقی که دارای رطوبت بالا هستند، به طور معمول از پکیج های پلی اتیلن تصفیه فاضلاب استفاده می شود. این پکیج ها در برابر خوردگی بسیار مقاوم بوده و مناسب جهت استفاده به صورت دفنی هستند. دارای تاییدیه سازمان محیط زیست بوده و از نشر آلودگی و بو به محیط جلوگیری می کند. این پکیج ها حتی بعد از نصب قابل جابه جایی می باشند.

گروه صنعتی رایمون با سابقه درخشان و استفاده از تکنولوژی روز دنیا مدت زیادیست در زمینه ساخت انواع پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و صنعتی فعالیت دارد. پساب تصفیه شده خروجی از این پکیج ها به دلیل قابلیت استفاده مجدد در آبیاری و کشاورزی کمک چشک گیری به بحران کم آبی و خشکسالی در کشور ما می کند. اصلی ترین فرآیند مورد استفاده در پکیج های تصفیه فاضلاب رایمون فرآیند لجن فعال با هوادهی گسترده  (EAAS)می باشد. نوع و قطر لوله پلی اتیلن بر اساس ظرفیت مورد نیاز پکیج تعیین می گردد.

پکیج های تصفیه فاضلاب پلی اتیلن در بر دارنده تمامی تجهیزات مورد نیاز تصفیه فاضلاب بوده به همین دلیل داراب راندمان بالای تصفیه فاضلاب می باشد. از مزایای پکیج های تصفیه فاضلاب پلی اتیلن می توان به پرتابل بودن و امکان جابه جایی این پکیج ها اشاره کرد. عمر مفید این روش تصفیه بسیار بالا بوده (بیش از نیم قرن) و امکان نصب پکیج های پلی اتیلن در مناطق دارای آب و هوای با شرایط سخت همچون هوا با رطوبت بالا میسر است.

فرایند تصفیه در پکیج پلی اتیلن تصفیه فاضلاب

فاضلاب ورودی به پکیج تصفیه فاضلاب پس از عبور از آشغالگیر، وارد حوضچه دانه گیری شده و با ورود به ایستگاه پمپاژتوسط پمپ های لجن کش به داخل پکیج انتقال می یابند. در داخل مخزن، با ورود به ناحیه هوازی، مواد آلی و آلاینده ها توسط میکروارگانیسم ها تجزیه می گردد که این امر منجر به کاهش Chemical oxygen demand  و Biochemical oxygen demand می گردد. پس از این مرحله فاضلاب وارد بخش ته نشینی شده و بیومس شکل گرفته در ناحیه هوادهی ته نشین میگردد. خروجی شفاف شکل گرفته در ناحیه ته نشینی از طریق سرریز ها وارد بخش کلرزنی می گردد. کلر زنی در این مرحله نقش گندزدایی و ضدعفونی داشته و در نهایت پساب تصفیه شده از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن قابلیت استفاده در کشاورزی و آبیاری را خواهد داشت.

پکیج های تصفیه فاضلاب گروه صنعتی رایمون به راحتی قابل به جا به جایی است. در صورتنیاز کارفرما می تواند درخواست افزایش ظرفیت تصفیه داده و همچنین عاری از هرگونه بو و آلودگی و دارای تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

QEHS21 compressed - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

کارگاه ساخت پکیج پلی اتیلن و سپتیک تانک گروه صنعتی رایمون

بهره برداری از پکیج های پلی اتلین بسیار آسان بوده و این پکیج ها به دلیل مقاومت در برابر پوسیدگی، زنگ زدگی و … دارای طول عمر بسیار بالا می باشند. همچنین به منظور جلوگیری از آسیب احتمالی ناشی از تابش مستقیم نور خورشید از پوشش کربنی بر سطح پکیج استفاده می شود. پکیج های پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب امکان قرارگیری در زیر سطج زمین (به صورت دفنی) را دارا بوده وفضای بسیار کمی را اشغال می کند.

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن:

۱- دارا بودن قابلیت حمل و جابجایی

۲- قابل ارتقاء بودن در صورت تغییرات

۳- شکل ظاهری مناسب و حجم کم

۴-سهولت بهره برداری و نگهداری

۵- مصرف انرژی پایین تر نسبت به تصفیه خانه بتنی

۶- دارا بودن تمام واحدها و تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه فاضلاب

11 1 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

 

قیمت پکیج پلی اتیلن تصفیه فاضلاب

عوامل مختلفی در تعیین قیمت پکیج های پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب تاثیر گذار هستند. از این عوامل می توان به کیفیت مواد سازنده بدنه مخزن به طور مثال PE80-PE100، ضخامت لایه سازنده پکیج، قطر در نظر گرفته شده برای پکیج اشاره کرد. همچنین دبی فاضلاب ورودی به منظور تصفیه، کیفیت و آنالیز فاضلاب، کیفیت و برند اجزای تشکیل دهنده پکیج از جمله دیفیوزر ها، بلوئر ها، دوزینگ پمپ از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی پکیج های تصفیه فاضلاب پلی اتیلن به شمار می روند.

 

14 1 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

 

 

 

13 1 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

 

15 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

Poly1 1 254x300 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

جهت کسب مشاوره رایگان و استعلام قیمت انواع پکیج تصفیه فاضلاب گروه صنعتی رایمون با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۴۱۷۹۴۵۵

 

 

طراحی و ساخت تصفیه خانه فاضلاب گروه صنعتی رایمون

تصفیه خونه 1 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

 

 

تصفیه خونه 2 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

 

 

wastewater treatment plant compressed - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش پکیج های تصفیه فاضلاب در ظرفیت ها و مدل های مختلف با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۴۴۱۷۹۴۵۵

 

دارای گواهینامه های بین المللی

ایزو ۹۰۰۱ 

ایزو ۱۴۰۰۱ 

ایزو ۴۵۰۰۱

پکیج های تصفیه فاضلاب با راکتور بافلدار بی هوازی ABR

راکتور بافلدار بی هوازی (ABR) نوعی از راکتورهای بی هوازی تصفیه فاضلاب با سرعت بالاست که در آن فاضلاب با عبور از از میان تعدادی اتاقک به صورت پایین رونده و بالا رونده تصفیه می گردد. هر اتاقک از دو بخش پایین رونده و بالا رونده تشکیل شده که معمولا حجم وعرض بخش بالارونده ۳ برابر بخش پایین رونده منظور می گردد. به دلیل ویژگی های هیدرولیکی خاص این نوع راکتور زمان ماند جامدات در راکتور (SRT)  بیشتر از زمان ماند هیدرولیکی (HRT) آن است.

به عبارت دیگر ویژگی خاص هیدرولیکی سامانه باعث جداسازی زمان ماند هیدرولیکی و زمان ماند جامدات شده و به این طریق تصفیه مناسب فاضلاب در زمان ماند کم حاصل می گردد. به منظور بالابردن راندمان ته نشینی در این اتاقک ها تا سطح ۷۵ تا ۸۰ درصدی ، جلوگیری از خروج فلاک های بیولوژیکی و تسریع در تشکیل پتوی لجنی از سازه های سوپرلاملای لانه زنبوری که فاضلاب به صورت جریان بالارونده از آنها عبور میکند استفاده شده است. در مراحل نهایی راکتور، به منظور رشد ارگانیزم های بی هوازی فاضلاب از دو عدد اتاقک فیلتردار که از مدیاهای خام پلاستیکی تشکیل شده است عبور میکند.

Capture compressed - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

فاضلاب در تماس با لایه بیومس به وجود آمده روی سطوح این مدیاها، مواد مغذی اش گرفته شده و می تواند راندمان حذف BOD را تا ۸۰ درصد ارتقا دهد. شرکت زیست آب پژوهش سازنده پکیج تصفیه فاضلاب با اتکا به دانش روز و استفاده از آخرین فناوری محلی برای تصفیه فاضلاب توانسته با قیمت بسیار پائین تر و کیفیت خروجی بسیار بالاتر آماده ارائه خدمات به تمامی ارگان های دولتی خصوصی و روستاییان گرامی هی باشد.

نحوه ساخت

پکیج های تصفیه فاضلاب در دو مدول بتنی و پلی اتیلن ساخته می شود که ابعاد و نوع مدول بر اساس بعد جمعیتی، میزان زمین در دسترس و … تعیین می گردد.

 

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب به روش ABR

عدم نیاز به هر گونه انرژی الکتریکی و فسیلی

دارای قابلیت حمل و نقل و جابه جایی

زمین مورد نیاز بسیار کم

حجم پایین مخزن

عدم وجود هرگونه بوی زائد و ناخوشایند در محل

پایداری بالا نسبت به شوک های هیدرولیکی و سمی ورودی

بهره برداری طولانی بدون نیاز به دفع لجن

تولید لجن با خواص ته نشینی مناسب

کلیه مراحل از قبیل طراحی، ساخت، حمل و اجرای پکیج های تصفیه فاضلاب توسط شرکت زیست آب پژوهش انجام می شود.

Capture compressed 1 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

گارانتی و خدمات پس از فروش

پکیج تصفیه فاضلاب ABR این شرکت دارای گارانتی کامل یک ساله و خدمات پس از فروش به مدت ۱۵ سال می باشد.

 

 

شرایط همکاری

شرکت زیست آب پژوهش آماده همکاری جهت طراحی ، ساخت، مشاوره و فروش پکیج برای کلیه ارگان های دولتی، خصوصی، صنایع و … می باشد.

Capture compressed 2 - فروش پکیج تصفیه فاضلاب

مطالب مرتبط در زمینه پکیج تصفیه فاضلاب:

پکیج فاضلاب

تصفیه خانه فاضلاب

تصفیه فاضلاب صنعتی

 

 

نوشته های مفید در زمینه پکیج تصفیه فاضلاب:

مشکلات ته نشینی در فرایند لجن فعال

کربن فعال در تصفیه فاضلاب کاربردها و استفاده

تصفیه فاضلاب بهداشتی

فرایند EAAS

فرایند MBBR

فرایند IFAS

 

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید