دانلود کتاب بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب و آب

برای بهره برداری از تصفیه خانه باید تمام واحد های تصفیه از جمله واحد های فیزیکی، شیمیایی، هوادهی، هاضم و هر یک از فرآیند ها را بشناسم تا بتوانیم به درستی بهره برداری را انجام دهیم. در کتاب بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب و آب تمام واحدهای یک تصفیه خانه به طور کامل شرح داده شده و سپس نحوه بهره برداری از هر کدام توضیح داده شده است.

اهمیت بهره برداری

تعمیر، نگهداری و بهره برداری یکی از موضوعات مهم در صنعت آب و فاضلاب می باشد . با اعمال یک سیستم مناسب مدیریتی در بخش تعمیر، نگهداری و راهبری نه تنها می توان بازدهی سیستم های تصفیه آب و فاضلاب را افزایش داد، بلکه امکانبهینه سازی هزینه ها نیز فراهم می گردد.

تمامی سیستم های تصفیه آب و فاضلاب پس از ساخت و نصب، نیاز به تعمیر، نگهداری و راهبری دارند. این موضوع نقش بسزایی بر عملکرد سیستم های تصفیه آب و فاضلاب دارد. در اثر اعمال سیستم مناسب نگهداری، از انجام تعمیر در سطح وسیع جلوگیری شده و در نتیجه از هزینه های قابل توجه تعمیرات کاسته می شود.

به عنوان مثال در تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال در ابتدای بهره برداری حدودا تا ۲ هفته به دلیل عدم تولید لجن در حوض هوادهی کف زیادی تولید خواهد شد. اما نباید هوادهی را متوقف کرد چون این امر عادی می باشد.

ولی اپراتور تصفیه خانه باید علم این را داشته باشد که اگر تولید کف در هوادهی ادامه داشته باشد به این معناست که میزان لجن برگشتی به حوض هوادهی کم می باشد و یا علت آن وجود مواد شوینده و دترجنت ها در فاضلاب است. که در اینصورت برای از بین بردن کف از پاشیدن آب با فشار به همراه مقدار کمی ضد کف استفاده می شود. پس متوجه می شویم بهره بردار تصفیه خانه باید بتواند علت را تشخیص دهد و برای مرتفع شدن آن راه حلی به کار گیرد.

همچنین برای بهره برداری صحیح از تصفیه خانه باید بررسی های مختلف و آزمایشات متعدد انجام شود تا بتوان به خوبی برای هر مسئله ای علت یابی نمود.

دانلود کتاب

گروه صنعتی رایمون برای کسب اطلاعات کامل و دقیق در این زمینه کتاب بهره برداری از تصفیه خانه آب و فاضلاب را به شما پیشنهاد می کند و لینک دانلود رایگان آن را در اختیارتان قرار خواهد داد.

برای دانلود کتاب بر روی آیکون زیر کلیک نمایید:

pdf icon - کتاب بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب و آب

پسورد فایل ها: www.raymongroup.ir

این صفحه را به اشتراک بگذارید